Dan Costescu despre avionul prezidențial: Ne propunem ca la sfârșitul anului să avem o primă aeronavă cumpărată
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, miercuri, referindu-se la subiectul achiziționării unei aeronave prezidențiale, că "în cazul în care totul merge bine" va exista deja "o primă aeronavă cumpărată" la sfârșitul acestui an. El a afirmat, într-un conferință de presă susținută la Palatul Victoria, că, probabil, avionul va fi unul folosit și va fi cumpărat de la un stat membru al Uniunii Europene.
"Am fost ieri în CSAT, unde am făcut o prezentare a comisiei numite, care este planul nostru de acțiune. Nu s-a vorbit despre bugetare, decât că avem ca punct fix rectificarea bugetară. Guvernul anterior nu ne-a lăsat un buget, nici n-avea cum, pentru acest lucru. Comisia nu era activă când s-a stabilit bugetul acesta. S-au făcut doar pașii de lucru, (...) cum va scrie ANAF o procedură specială pentru această achiziție care, probabil, din motive de economie, va fi una 'govern to govern' cu unul dintre statele europene. Ne propunem, în cazul în care totul merge bine, ca la sfârșitul anului să avem o primă aeronavă cumpărată", a spus Costescu.
Acesta a precizat că autoritățile care gestionează această problemă vor lua legătura cu "toate guvernele comunității europene", menționând că obiectivul ar fi achiziționarea unei aeronave folosite, care a zburat cel puțin 3-4 ani.
"Există o procedură pe care o va face ANAF, pentru că este o procedură nereglementată, și vom lua legătura cu toate guvernele comunității europene. O aeronavă prezidențială de obicei se cumpără după cel puțin trei sau patru ani de zbor, pentru că atunci am un anumit istoric al aeronavei și pot să știu despre ea mai multe. Spre asta se îndreaptă și obiectivele noastre, dacă ne întrebați ce vrem — aeronavă nouă sau una folosită. Practica este să iei o aeronavă care a zburat cel puțin 3-4 ani pentru a avea istoricul clar", a punctat ministrul.
Întrebat dacă se intenționează achiziționarea mai multor aeronave, Costescu a spus că nu poate anticipa, adăugând însă că "practica europeană este să aibă flotile cu între 3 și 5 aeronave".
"Așa este afară, o să vedem, pentru că noi, de obicei, suntem mai zgârciți decât ceilalți și probabil că vom avea mai puține", a spus Dan Costescu.
AGERPRES