CUTREMUR/Anchetatorii au OCOLIT „Cartierul generalilor SRI” din Corbeanca/Condrea era cetățean BULGAR!
Parchetul General susține că a refăcut, în mare parte, traseul pe care a circulat Dan Condrea, înainte de accidentul mortal de pe șoseaua Corbeanca-Buftea, pe baza imaginilor de la CNANDR și de la poliție. La fața locului, reporterii Evenimentului Zilei au constatat că anchetatorii nu au călcat prin zona cartierelor de lux din apropierea tragediei, acolo unde s-ar afla vilele de lux ale unor șefi din SRI și din alte structuri de siguranță ale statului român. Mai mult, senatorul Daniel Savu, membru în Comisia de Control parlamentar a activității SRI declară pentru EVZ că Dan Condrea era cetățean bulgar!
Dilema morții patronului Hexi Pharma ascunde detalii pe care anchetatorii încearcă, și acum, să le pună cap la cap. Ultimele informații furnizate, „pe surse”, dinspre Parchetul General, arată că mașina în care s-ar fi aflat Dan Condrea ar fi fost surprinsă de camere de supraveghere, venind dinspre Buftea. Însă, ca să se izbească de copacul în care se presupune că a murit Dan Condrea, autoturismul Opel J ar fi trebuit să parcurgă o distanță apreciabilă spre Corbeanca și, apoi, să se întoarcă. În tot acest „ansamblu de măsuri”, cum le spun anchetatorii, lipsesc, însă, imaginile din zonele aflate pe partea dreaptă a drumului care duce spre Buftea, acolo unde se află cartiere rezidențiale și vilele unor șefi din Serviciul Român de Informații (SRI). La fața locului, martorii chestionați de „Evenimentul zilei” au declarat că polițiștii nici măcar nu au trecut pe acolo să ceară detalii.
Cartierul generalilor SRI
Numărul generalilor SRI care locuiesc lângă locul unde se presupune că ar fi decedat duminica trecută Dan Condrea, șeful HexiPharma, a ajuns la 4, indică ancheta realizată în comun de Flux24. Sunt cei mai importanți generali din SRI.
Al patrulea identificat în zona Corbeanca Tamași este generalul Ghiță Vasile, șeful Direcției E- Protecție internă.
În zonă mai locuiesc Florian Coldea, directorul operativ al SRI, Sorin Gabriel Cozma, șef directie antitero din SRI și Stan Viorel, locțiitor la Directia Generala de protectie contraterorista.
Directorul operativ al SRI, generalul Florian Coldea, a fost văzut duminică seară după pretinsul accident în care ar fi murit Condrea plecând în trombă spre București.
Cele trei căi de acces dinspre Buftea
Pentru a lămuri semnele de întrebare care planează asupra ultimelor clipe de dinaintea teribilului accident care a avut loc în seara zilei de duminică, 22 mai 2016, pe drumul județean (DJ) 101 Corbeanca-Buftea, reporterii „Evenimentul zilei” au luat, la pas, traseele probabile. Așa cum am dezvăluit, miercurea trecută, singurul drum asfaltat care putea ocoli camerele de luat vederi, pe sensul de mers Corbeanca-Buftea era cel care duce către un complex rezidențial, la ieșirea din satul Tamași, spre stânga.
Dacă ar fi ieșit de acolo, mașina lui Dan Condrea putea fi văzută de martora Gabriela Pelin, cea care susține că a fost depășită de patronul Hexi Pharma, în condițiile în care nicio cameră din Corbeanca nu a surprins mașina acestuia trecând prin comună. Inițial, acolo au pus întrebări și polițiștii. Ulterior, însă, martorii nu au mai văzut nicio urmă de anchetator. Apoi, la sfârșitul acestei săptămâni, a apărut ipoteza conform căreia mașina Opel J, care s-a izbit în copacul de pe marginea DJ 101, ar fi fost surprinsă de camere de supraveghere din orașul Buftea. Dinspre această direcție, pentru a ajunge la DJ 101, sunt trei căi: prin orașul Buftea, peste pasarelă, pe lângă podul de la intrarea în localitate sau, mai înapoi, de pe strada Aviației. Dacă ar fi trecut peste pod sau pe lângă podul de la intrarea în orașul Buftea, camera de luat vederi amplasat chiar la baza pasarelei ar fi putut surprinde mașina Opel J, implicată în accident. Conform acestei teorii, autoturismul lui Dan Condrea trebuia să treacă pe lângă locul în care, ulterior, a avut loc accidentul.
Asta înseamnă că s-ar fi deplasat până în apropiere de satul Tamași. Mergând pe această variantă, trebuie spus că ultimele camere de luat vederi, dinspre Corbeanca, sunt amplasate, pe stânga, la un magazin mixt și, pe dreapta, la o betonieră. La magazinul mixt, martorii ne-au spus, săptămâna trecută, că mașina implicată în accident nu a fost văzută. Ieri, unul dintre responsabilii de la betonieră a declarat, pentru „Evenimentul zilei”, că autoturismul implicat în accident nu s-a văzut nici de acolo. E drept, camera de luat vederi de la betonieră este amplasată în curte și surprinde, de la mare distanță, poarta de la intrare și șoseaua care trece prin fața ei. Pe acolo, ar fi fost văzută trecând mașina martorei Gabriela Pelin și un jeep, aflat în fața ei. Din acel loc, conform verificărilor noastre, o mașină care rulează cu 90 de kilometri pe oră ajunge în mai puțin de trei minute la locul accidentului.
Drumul ascuns, înțesat cu camere video
Imagini relevante cu deplasarea autoturismului Opel J, implicat în accident, puteau fi surprinse de camerele de luat vederi de pe strada Aviației. Acest drum pleacă din șoseaua București- Târgoviște, spre dreapta, cu mai puțin de un kilometru înainte de pasarela de la intrarea în orașul Buftea. Pe acolo, se poate merge, pe un drum asfaltat, cale de circa un kilometru, până la fabrica Romano-Tub, producătorul de țevi de apă şi canalizare, intrat în insolvență, controlat de compania de stat Romanoexport, aflată sub tutela unor foști lideri comuniști. Pe această porțiune „de asfalt” sunt mai multe camere de luat vederi, iar imaginile surprinse ar fi ajuns în posesia anchetatorilor. Apoi, calea de acces se continuă cu un drum forestier, care virează la stânga, pe câmp, spre DJ 101. Sunt cam patru kilometri din București-Târgoviște până la drumul care leagă Corbeanca de Buftea, pe această direcție. De la ieșirea în DJ 101 până în locul accidentului distanța este mai puțin de un kilometru, spre Buftea. Dacă ar fi ieșit pe acolo, Dan Condrea ar fi trebuit să apese serios pe pedala accelerației ca să o depășească pe martora Gabriela Pelin și, apoi, să intre în copacul de marginea drumului.
Zona de lux „interzisă” anchetatorilor
Revenind la satul Tamași, din comuna Corbeanca, trebuie precizat că anchetatorii au „cules” toate imaginile de pe DJ 101, însă nu s-au abătut înspre cartierele rezidențiale din dreapta șoselei. Am mers, de exemplu, pe strada Ciocârliei, care duce către Corbenca Park, un complex rezidențial privat. În acea zonă, susține Daniel Savu, membru al Comisiei Parlamentare de Control a SRI, ar avea locuințe de lux unii șefi din SRI. Am aflat că ar fi vorba despre generalii Sorin Gabriel Cozma – fost șef al Direcției C – economic și despre Viorel Stan – fost șef al Diviziei W și , acum, locțiitor la „Protecția Internă”, divizia care trebuie să verifice ofițerii SRI. La intrarea în complexul rezidențial, am găsit câțiva localnici, dar și un paznic, care ne-au spus că „șmecherii ăștia au case mai încolo”, semn că știau despre ce vorbim. Ne-au zis că nu au văzut polițiști pe acolo ca să caute imagini. Este o zonă camuflată perfect de primul rând de case, aflat la șosea, în spatele căruia se înalță adevărate proprietăți de lux, înțesate de camere de luat vederi. Mergând pe strada Câmpului, dinspre strada Ciocârliei, am ajuns, la un alt complex rezidențial. Un „gardian” al locului ne-a spus, cu seninătate, că polițiștii „nici nu aveau ce căuta pe acolo.” „Nu știa Condrea de drumul ăsta. Am fost de serviciu chiar în duminica aceea. Nu avea ce să caute pe aici”, a spus, sigur pe el, un paznic.
Parchetul General susține că a refăcut traseul
Procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului General au anunțat că au reconstituit, parţial, traseul dinaintea producerii accidentului de circulaţie, inclusiv prin valorificarea unor înregistrări video surprinse de camerele de supraveghere stradală. Procurorii care investighează moartea lui Dan Condrea au folosit la reconstituirea traseului imagini de pe camerele Poliţiei şi cele ale Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, susțin surse judiciare citate de mediafax. ro. Aceleaşi surse precizează că până la acest moment au fost vizionate aproximativ 80% din imaginile ridicate şi că, cel mai probabil, traseul va fi reconstituit în totalitate la începutul săptămânii viitoare. Totodată, reprezentanţii instituiţiei susţin că se aşteaptă efectuarea analizei ADN şi că au fost deja audiaţi o serie de martori. Accidentul în care a fost implicat autoturismul lui Dan Condrea a avut loc, duminică, 22 mai, la aproape doi kilometri de ieșirea din satul Tamaşi, pe drumul ce leagă localităţile Corbeanca și Buftea.
Daniel Savu: Condrea era cetățean bulgar
„Pentru mine, tot ce s-a prezentat în spațiul public despre acest caz m-a făcut să conturez o altă teorie. A fost o regie în două scopuri: unul, să se scape de acest om incomod și să se regizeze sinuciderea lui, al doilea, acest om există pe undeva și se uită la noi, nu de undeva de sus, ci de undeva din străinătate”, a spus deputatul Daniel Savu (foto), membru al Comisiei SRI, la Antena 3, invocând expertiza sa în domeniu, acesta fiind fost ofițer SRI.
Totodată, Daniel Savu a spus că în apropierea accidentului se află locuințele unor ofițeri superiori din SRI.
Contactat de EVZ, Savu a explicat că informația despre locuințele ofițerilor respectivi a aflat-o de la niște jurnaliști care au demarat o anchetă după ce el a avansat ipoteza ca Dan Condrea să fi ieșit dintr-una din curțile din localitatea Tamaș, unde a avut loc accidentul. El a subliniat că mașina este „atât de distrusă , de terminată, încât pare că a călcat- o trenul”. Daniel Savu a mai spus că Dan Condrea este cetățean bulgar, și că mare parte a activității desfășurată de acesta era în Germania, Moldova. „Sunt coincidențe ciudate care trimit către SRI și nu luăm în calcul activitățile lui externe. Avea mașina cu număr de Bulgaria”, a spus Savu, subliniind că sunt foarte multe chestiuni care se bat cap în cap. El crede că directorul SRI Eduard Hellvig ar trebui să facă o anchetă internă cu privire la cazul Hexi Pharma, pentru că este un caz vechi, de dinainte ca el să ajungă în fruntea Serviciului, și fusese etichetat ca nefiind de securitate națională.
În ceea ce privește accidentul, Savu s-a declarat nemulțumit de faptul că nu s-a pus problema până acum de obținerea imaginilor surprinse de camerele de la fabrica aflată în apropierea locului tragediei.