Curățătorii de la o galerie din Amsterdam au primit ordin să lase insectele să se dezlănțuie în numele artei
Ca parte a unei expoziții care explorează schimbarea percepției asupra insectelor înfricoșătoare în artă și știință de-a lungul timpului, muzeul național al Țărilor de Jos a permis ca în ultimele trei luni să fie lăsate sălbăticiunile în crăpăturile și colțurile sale, relatează The Guardian.
Instalația Casa Tomada, a artistului columbian Rafael Gomezbarros Foto EPA EFE
Julia Kantelberg, conservator adjunct, a declarat că au fost încurajați de Tomás Saraceno, un artist argentinian stabilit la Berlin, ale cărui lucrări apar în cadrul expoziției, să prețuiască acumularea de pânze de păianjen oriunde ar apărea acestea.
Pânzele sunt tratate, a spus ea, ca piese de artă, pentru a fi venerate - cel puțin deocamdată - ca și cum ar fi „Rondul de noapte” a lui Rembrandt sau „Lăptăreasa” de Vermeer, două dintre capodoperele principale ale muzeului.
Cei care vor vizita muzeul pentru expoziția care se va deschide la 30 septembrie vor explora modul în care atitudinea s-a schimbat de-a lungul timpului și vor fi, de asemenea, invitați să își reconsidere propriile sentimente față de insectele de toate formele și dimensiunile.
Printre lucrările expuse se numără pictura lui Albrecht Dürer din 1505 a unui cărăbuș cerb, cu cleștele ridicat. Descriind expoziția, Kantelberg a declarat: „Intri într-o cameră din Evul Mediu, apoi treci prin perioada modernă timpurie, unde, odată cu inventarea microscopului, se deschide această întreagă lume.
Oamenii de știință și artiștii sunt fascinați de frumusețea și ingeniozitatea acestor animale mici. Și apoi, la finalul expoziției, intri în această cameră foarte frumoasă, aproape în întregime întunecată, cu o mare lucrare de Tomás, care este cu adevărat piesa centrală a acelei încăperi”.
Alte lucrări expuse includ o instalație numită „Casa Tomada” a artistului columbian Rafael Gomezbarros, care prezintă un roi de furnici sculpturale gigantice.
Sursa: adevarul.ro