Cum vrea Ministerul Educației să modifice Evaluarea Națională: elevii căror clase ar putea scăpa de examen
Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță de urgență în baza căruia evaluarea elevilor de clasa a VI-a nu se mai organizează.
Foto. Arhivă
Propunerea de act normativ prevede că ”Prin derogare de la prevederile art. 74 alin.(4) din Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în anul școlar 2022-2023, evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: Limbă și comunicare, Matematică și științe, la finalul clasei a VI-a, nu se organizează”.
Reamintim că aceste testări au mai fost amânate de două ori anul acesta.
În calendarul inițial, evaluarea la clasa a VI-a trebuia să înceapă pe 24 mai.
Din pricina grevei generale a profesorilor, începută pe 22 mai, Ministerul Educației a anunțat pe 23 mai că examenul de Evaluare Națională pentru clasa a VI-a a fost decalat și va fi susținut în zilele de 30 mai – la Limbă și comunicare și pe 31 mai – la Matematică și științele naturii.
Evaluarea Naţională la clasa a VI-a se desfăşoară, potrivit legii, în timpul orelor de curs, iar timpul alocat este de 60 de minute pentru rezolvarea subiectelor, la fiecare testare.
Testele la Limbă și comunicare sunt evaluate de echipe formate din doi profesori, unul cu specialitatea Limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea limba modernă.
Pentru elevii care au urmat studiile într-o limbă a minorităţilor naţionale, echipa este formată din trei cadre didactice, dintre care unul având specialitatea Limba şi literatura maternă.
Testele de Matematică sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, cu specialitatea Matematică, Fizică și Biologie.
Rezultatele obţinute de către elevi nu se anunță public și nu se trec în catalog, ci sunt communicate de către profesori, părinților.
Sursa: adevarul.ro