Cum se vede prin ochii unui „POSTAC” de pe HotNews „Scandalul Vianu”+ MESAJUL profesorilor
Așa-zisul „Scandal Vianu” este intrat în faza pe anchete. Am selectat pentru dumneavoastră postarea semnată Kamydodo de la unul dintre nenumăratele materiale contradictorii publicate de HotNews, declanșatorul acestui subiect. Pentru că și profesorii din Vianu s-au hotărât să aibă un punct de vedere, vă punem la dispoziție și acest material.
Postarea semnată Kamydodo
Pentru mine piesele incep sa se adune una cate una. Imaginea rezultata este teribila!
1. Un parinte, doamna Luminita Macsim - patron la Little London Pipera, este nemultumita de nota ficei sale la matematica, eleva la Tudor Vianu in clasa a X-a
2. Isi pune un angajat, Marcel Bartic profesor de istorie, la Little London Pipera - o scoala particulara - sa scrie o minciuna despre profesorul de matematica, plecand de la o gluma intre elevi
3. O jurnalista de la Hotnews, care a mai scris elogios despre Little London Pipera, face cazul public fara sa verifice si versiunile altor elevi. Cazul se rostogoleste in media avida de senzational - mai ales negativ
4. O asa zisa organizatie a parintilor de la Vianu infiereaza cu manie fapta profesorului. Nu este vorba de organizatia oficiala a parintilor de la Vianu, ci de un ONG. Media preia comunicatul. Ulterior acest ONG revine si retrage comunicatul dar media nu mai prezinta si acest "mic amanunt" ( se poate verifica pe net ca ONG-ul a revenit la "sentimente" mai bune)
5. Timp de doua zile, elevii de la Vianu sunt bulversati si incearca sa isi faca auzit glasul sa spuna ca totul este o minciuna. Inclusiv elevul care "s-a tarat in genunchi" confirna ca a fost o gluma intre elevi si ca domnul profesor de matematica s-a comportat frumos si l-a trimis in banca fara sa ii mareasca nota.
6. Elevii de la Vianu se organizeaza pe net si duminca se aduna in fata liceului sa isi sustina profesorul. Se semneaza o petitie de sustinere de aproximativ 100 de persoane. Televiziunile incep sa realizeze ca versiunea initiala a doamnei Luminita Macsim este o minciuna si prezinta mini-interviuri cu elevi si parinti care isi sustin profesorul
7. Doamna Luminita Macsim nu se lasa si depune o plangere la Vianu, dar si spune mai multe minciuni: conducerea Vianu i-a pus pe elevi sa il sustina pe domnul profesor de matematica - total neadevarat, conducerea Vianu a avut o atitudine corecta si impartiala si nu comenteaza pana la finalizarea investigatiei.
raspunde trimite
Bucatile incep sa se imbine - continuare (Marţi, 9 februarie 2016, 1:37)Kamydodo [utilizator]
8. Elevii de la Vianu initieaza o petitie on-line de sustinere a domnului profesor de matematica care in 3 ore a srans 217 semnaturi. Si continua
9. Parintii elevilor de la Vianu incep sa se organizeze si depun un memoriu de sustinere a domnului profesor de matematica
In tot acest timp investigatia conducerii Vianu, a Inspectoratului scolar si a Ministerului Educatiei este in desfasurare.
Si acum incep sa apara "bombele"
10. Pe net incep sa apara informatii ca scoala particulara Little London Pipera, cu patroana Luminita Macsim, plateste o chirie de 40.000 euro catre Gabriel Oprea - ex vice prim ministru. O cautare pe Google alatarund Luminita Macsim si Gabriel Oprea. Articolele scrise spun cu subiect si predicat intreaga poveste si legatura intre cei doi
11. In seara aceasta copilul meu, elev la Vianu, revoltat ca doamna Luminita Macsim spune la televizor ca fata ei a intrat cu media 9,95 la Vianu, imi spune ca de fapt fata nu a dat evaluarea la sfarsitul clasei a VIII-a. Ii spun ca asa ceva nu este posibil. Toti copii dau aceasta evaluare pentru a intra la liceu. Imi spune sa verific si dupa 3 ore de "sapaturi" pe net ii dau dreptate:
- fata a urmat scoala particulara Little London Pipera la care patron este mama ei. Am gasit si am salvat 2 poze cu participarea fetei din partea scolii particulare la un concurs de cultura scolara minor si la o actiune ecologica.
- fata nu apare la examenele de evaluare. Si am "puricat" toate evaluarile din 2010 pana in 2015. O sa mai caut mai adanc dar pana acum nu am gasit-o sa dea acest examen pe care toti copii nostrii il dau la sfarsitul clasei VIII-a
- am gasit mai multe comunicate prin care scoala particulara Little London Pipiera anunta ca nu organizeaza examenul de evaluare
Concluzia mea pana acum: un caz clasic de parinte care isi promoveaza "neordotox" copilul la un liceu de top, si cand copilul, obisnuit cu ....., nu face fata arunca cu noroi in profesor. Trist dar adevarat.
Sa vedem ce ne aduce ziua de miine.
Un grup de profesori de la Vianu ia atitudine/Dacă ne întrebaţi (şi) pe noi
Aprecierea de care se bucură astăzi Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu” este rezultatul binemeritat al eforturilor pe care comunitatea noastră, profesori, elevi şi părinţi, le-a depus constant pentru afirmare pe multiple planuri, în ţară şi în străinătate, şi la care au contribuit de-a lungul deceniilor profesori eminenţi.
Într-o lume a performanţelor, a ambiţiilor tehnice, a succeselor şi a şanselor aleatorii, care, în chip miraculos, împing omenirea pe drumurile civilizaţiei, modelul moral - mai puţin spectaculos, în ciuda greutăţii sale de aur curat - scapă adesea privirii noastre grăbite. Astfel, noi, profesorii acestui colegiu, am încercat să pregătim pentru societate, înainte de toate modele morale, oameni care să ştie ce este binele, dreptatea, omenia, iubirea, aprecierea, oameni care sunt responsabili, oameni loiali, sinceri, competenţi, spirituali. Chiar dacă aceste valori morale sunt minimalizate de presă, de televiziune, chiar dacă unii părinţi lasă ca propriii copii să fie educaţi de acestea şi nu de şcoală, noi continuăm să creştem elevi având ca reper aceste valori, iar, dacă reuşim ca din aceşti copii, care au o pregătire peste medie, să scoatem olimpici, este excelent, însă scopul nostru este de a forma oameni, adevărate caractere.
Profesorii colegiului nostru au grijă de clase formate în cea mai mare parte din copii cu personalităţi puternice, cu IQ peste medie, pretenţioşi, cu preocupări şi pasiuni foarte variate, care aşteaptă de la fiecare dintre noi lucruri fireşti: să ne facem foarte bine meseria, să-i evaluam corect, să-i tratăm cu respect, apoi urmează susţinerea cercurilor de matematică, informatică, fizică, teatru, baschet, handbal, debate, robotică, jurnalism etc, toate astea din pasiune. Deşi şcoala noastră este cunoscută mai ales ca liceu al olimpicilor la matematică, informatică, fizică şi chimie, elevilor noştri li se oferă diferite moduri de exprimare, rezultatele la materiile umaniste putând părea surprinzătoare pentru un neavizat. Fiind un act ce ţine de sfera relaţiilor interpersonale, actul educativ, eficienţa sa se decid pe terenul raporturilor concrete zilnice dintre profesor si elev; astfel că noi încercăm să fim cât mai aproape de nevoile elevului, aplicând de fiecare dată metode inovatoare de predare şi de evaluare.
Comentariile defăimătoare pe care le citim în mediul on-line în ultimele zile la adresa colegiului nostru nu sunt onorante pentru cei care le fac, mai ales că noi, profesorii, încercăm, fără prea multe resurse, să dăm calitate actului educaţional. Neavând resursele învăţământului particular, noi trebuie să facem lecţii de calitate cu clase având 30-35 de elevi, trebuie să ţinem cercuri cu olimpici care au alte nevoi decât ceilalţi elevi, trebuie să facem faţă presiunii unora dintre părinţii care vor doar note mari, fără a fi interesaţi de evoluţia propriilor copii, de valori, cunoştinţe sau competenţe.
Cu toate aceste impedimente, în ultimii ani avem zeci de premii la olimpiadele internaţionale de matematică, informatică, fizică şi chimie, avem o echipă de teatru iubită de liceeni, avem rezultate la concursurile de robotică şi de dezbateri, organizăm concursuri internaţionale de matematică, informatică şi fizică, Romanian Master of Mathematics fiind catalogat ca ”Liga Campionilor în matematică”, aici concurând puterile lumii în matematică cu prima echipă.
Cu toate subfinanţările sistemului suntem oameni ambiţioşi şi vrem să punem umărul la ridicarea României, însă nu ne iese pe de-a întregul. Deşi foarte mulţi ingineri IT, medici, avocaţi, cercetători, economişti renumiţi sunt absolvenţi ai liceului nostru şi o bună parte sunt studenţi sau absolvenţi ai universităţilor renumite din lume precum Harvard, Princeton, Stanford, Oxford, Cambridge, Imperial College etc, nu avem niciun absolvent al ultimilor 20 de ani care să facă parte din Parlament sau Guvern. Oare de ce?
În societatea românească se observă o plăcere a distrugerii a tot ceea ce este valoros şi, deşi suntem convinşi că orice este perfectibil şi ne propunem să fim în viitor şi mai buni, nu vom putea fără un cadru legislativ în care cei care au probleme să fie consiliaţi şi eventual înlăturaţi şi nu vom reuşi nici dacă posturile de profesor vor mai fi ocupate de oameni refuzaţi de alte sisteme ce nu oferă o pregătire specializată.
Pentru copiii care ne provoacă în fiecare zi, dându-ne speranţe în viitor şi oferindu-ne motive de a fi tot mai buni ca profesori şi ca oameni, vom merge mai departe pe acelaşi drum al performanţei, al verticalităţii, adică tot ceea ce înseamnă tradiţie şi calitate marca ”Tudor Vianu”.
Roxana Alexandru
prof. Monica Dumitrache
prof. Carmen Minca
prof. Mirela Marcu
prof. Elena Voicila
prof. Andreea Dumitru
prof. Iulia Manicea
prof. Claudia Anghel
prof. Maria-Elena Panaitopol
prof. Anca Leuciuc
prof. Oana-Maria Chioveanu
prof. Cătălina Enescu
prof. Alina Moraru
prof. Delia-Monica Georgescu
prof. Cristina Issa
prof. Iolanda Podeanu
prof. Maria-Ramona Nedea
prof. Cristina Vasile
prof. Georgiana Sarbu
prof. Elena Drăgan
prof. Irina Iosupescu
prof. Carmen Pleşa
prof. Eliza Manz
prof. Victor Manz
prof. Marcel Homorodean
prof. Armand Martinov
prof. Ovidiu Şontea