Cum ne pregătim mașina pentru sezonul rece. Anvelopele „all season”, desființate de Titi Aur: „Sunt un compromis”

Cum ne pregătim mașina pentru sezonul rece. Anvelopele „all season”, desființate de Titi Aur: „Sunt un compromis”

Pregătirea mașinii pentru sezonul rece este importantă pentru a vă asigura că aceasta funcționează corect și sigur în condiții de temperaturi scăzute. Pe lângă schimbarea cauciucurilor de vară cu cele de iarnă mai sunt câteva aspecte la care trebuie să fie atenți șoferii.

RAR precizează că anvelopele “all seasons” sunt accepatate, dar specialiștii spun altceva. FOTO RAR

RAR precizează că anvelopele “all seasons” sunt accepatate, dar specialiștii spun altceva. FOTO RAR

În primul rând, pentru a ne pregăti mașina pentru iarnă trebuie să verificăm și să înlocuim anvelopele de vară cu cele de iarnă.

De ce să folosim anvelope specializate pentru fiecare sezon în parte? Cred că unul dintre cele mai importante motive este acela că 1-2 metri câștigați la distanță totală de frânare, pot însemna diferența între o zi normală din viață noastră și vinovăția producerii unui accident cu victima”, spune Titi Aur într-un clip postat pe Youtube.

Anvelopele de iarnă sunt esențiale pentru a asigura o tracțiune adecvată pe zăpadă și gheață.

Așa cum nu poți să ai o geacă sau o haină care să îmi țină de cald sau să îmi țină și răcoare și vara și iarna la fel, așa și cu anvelopele all-season. Trebuie să înțelegem că atunci când mergem cu mașina, fiecare roată calcă pe asfalt cu suprafața echivalentă a unei palme. Noi, practic, avem patru palme puse pe hol. Atunci când vrem să accelerăm, dar în mod special când vrem să frânăm sau să evităm, trebuie să facem în așa fel încât, această suprafață mică de contact trebuie să o facem să fie cât mai eficientă”, explică expertul în conducere defensivă Titi Aur, fostul pilot și campion la automobilism.

Acesta nu este de acord cu anvelopele pentru orice sezon, pentru că nu au toate caracteristicile unei anvelope de iarnă. Acestea au un model de canelură mai adânc și un compus de cauciuc mai moale, care le permite să se țină mai bine de suprafața drumului.

Anvelopa de iarnă este mai moale pentru a avea aderentă pe un sol mai rece, are niște canale, niște tăieturi lamelare fine, este mai îngustă. Anvelopa all-season este un compromis care, în anumite perioade, toamna sau primăvara, poate fi la un nivel suficient de aderență, dar o anvelopă care are aderență bună iarna nu poate avea o aderență bună vara și invers”, mai spune Titi Aur.

Cum ne pregătim mașina pentru sezonul rece

De asemenea, presiunea anvelopelor trebuie verificată regulat, dar este deosebit de importantă în sezonul rece. Presiunea scăzută a anvelopelor poate duce la uzura prematură a acestora și la o tracțiune mai slabă.

Antigelul este esențial pentru că protejează motorul de îngheț și supraîncălzire. Este important să verificați nivelul antigelului și să-l înlocuiți dacă este necesar. La fel este și lichidul de frână. El trebuie să fie curat și la nivelul corespunzător pentru a asigura o frânare sigură.

Bateria este o altă piesă fără înlocuitor. Ea este mai solicitată în condiții de temperaturi scăzute. Este important să verificați starea bateriei și să o înlocuiți dacă este necesar.

Când pornim la drum avem nevoie ca sistemul de încălzire și ventilație să funcționeze normal. Totul trebuie să funcționeze corect pentru a vă menține confortabil în interiorul mașinii în timpul iernii.

Dsigur, revizia completă anuală are și ea rolul ei. O revizie completă la un service auto vă va asigura că mașina dumneavoastră este pregătită pentru sezonul rece .

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…