Pe de altă parte, publicaţia ucraineană Rail.Insider precizează că forţele ruse de ocupaţie au decis să creeze așa-numita „Cala ferată Melitopol”, al cărui scop este să lege Crimeea de ORDLO (Teritoriile Ucrainei Ocupate Temporar).
Sursa citată mai precizează că forţele separatiste au ca obiectiv să rezolve şi problema asigurării siguranței acestor transporturi pe calea ferată.
Publicaţia Defense Express precizează că rușii se plâng de lipsa materialului rulant, deoarece ucrainenii au reuşit să retragă din gările aflate în regiunile de sud-est o bună parte din vagoanele şi locomotivele care aparţineau Ukrzaliznytsia (Căile Ferate Ucrainene).
Astfel, forţele ruse de ocupaţie nu au reușit să facă rost de vagoane și locomotive care le-ar fi facilitat destul de mult transportul pe calea ferată, iar infrastructura de transport este vizată constat de atacurile forţelor armate ucrainene.
Astăzi, 28 aprilie, în jurul orei 08:00, podul de cale ferată din localitatea Yakimivka, raionul Melitopol (regiunea Zaporojie) a fost distrus.
În urmă cu două zile, Statul Major al Forţelor Armate Ucrainene preciza că pierderile grele înregistrate de ruşi, mai ales la capitolul tehnică militară, determină armata rusă să scoată din depozite vechile tancuri T-62.
Analiştii militari ucraineni susţin acum că forţele ruse de ocupaţie se pregătesc să folosească aceste tancuri, care datează din perioada regimului Hrușciov, pentru a lupta pe direcția de sud a teritoriului Ucrainei şi pentru a bloca înaintarea trupelor ucrainene pe axa Nikolaev sau Herson.