Cum încalcă legea șoferii de ridesharing fără să poată fi sancționați

Cum încalcă legea șoferii de ridesharing fără să poată fi sancționați

Deși este interzis prin lege, șoferii platformelor de ridesharing anulează cursele fără a putea fi sancționați. Actualele reglementări nu prevăd amenzi în acest caz, iar instituțiile statului nu au ce să le facă, clienții fiind îndemnați să reclame problema companiilor, potrivit Mainenews.ro.

FOTO Arhivă Adevărul

FOTO Arhivă Adevărul

Serviciile de ridesharing au fost reglementate în 2020, ca urmare a protestelor taximetriștilor. Atfel, companiile de ridesharing funcționează în baza unei Ordonanțe de urgență care prevede doar sancțiuni în cazul modificării sumei de bani cerute la începutul cursei. Șoferii riscă o amendă între 1.000 lei și 5.000 lei, dacă cer sume de bani în plus.

Legea prevede și interzicerea anulării comenzii, însă nu sunt stipulate și sancțiuni.

Înstituțiile statului recunosc problema dar nu au ce să facă

Șeful ANPC, Horia Constantinescu, explică faptul că instituția nu poate amenda persoanele fizice.

„Abordarea mi se pare discriminatorie între taximetrie și ridesharing. În ultima perioadă am primit astfel de informații. Acolo unde vorbim de serviciul efectuat de o persoană fizică către o altă persoană fizică nu putem să intervenim. Deocamdată nu vorbim decât despre o aplicație, vorbim despre abonați persoane fizice, care nu au aceleași obligații ca alți persoanele juridice”, a declarat Horia Constantinescu, potrivit Mainnews.ro .

Clienții, îndemnați să reclame ptoblema pe platformele de ridesharing

Cătălin Codreanu, președinte Coaliția pentru Economia Digitală, o asociație din care fac parte Uber și Bolt, susține că cei prejudiciați astfel ar trebui să reclame cazurile prin intermediul platformelor.

„Platformele digitale de transport alternativ, Bolt și Uber, membre ale Coaliției pentru Economia Digitală tratează cu deosebită atenție comportamentul șoferilor referitor la anulări și solicitarea acestora. Pasagerii pot raporta în fiecare aplicație acest comportament, atât pentru anulare cât și pentru solicitarea anulării. Partenerii se obligă la respectarea condițiilor contractuale în momentul prestării serviciilor prin intermediul platformei digitale. Pasagerii sunt încurajați să raporteze orice fel de incident, astfel platformele digitale sunt în măsură să prevină situațiile precum cele amintite și să solicite operatorilor de transport menținerea unui standard ridicat al serviciilor oferite”, a susținut Cătălin Codreanu, potrivit sursei citate.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”