Cum funcționează toaletele din avioane. Unde se duc, de fapt, deșeurile în timpul zborului

Cum funcționează toaletele din avioane. Unde se duc, de fapt, deșeurile în timpul zborului

În timpul unui zbor de lungă durată, pasagerii din avion trag apa la toaletă de până la 1.000 de ori. Probabil că v-ați gândit ce se întâmplă cu deșeurile după ce se folosește toaleta, având în vedere că nu există instalații, scrie Reader's Digest.

Toaleta dintr-un avion FOTO Shutterstock

Toaleta dintr-un avion FOTO Shutterstock

Primele toalete din avion erau primitive, fiind vorba de un fel de găleată mai sofisticată. Companiile aeriene foloseau un deodorant gel care elimina deșeurile și mirosul urât. Totuși, această metodă a creat probleme, deoarece avioanele trebuiau să stocheze acest produs și astfel se irosea combustibil și se limita spațiul pentru pasageri. În plus, rezervoarele de depozitare se aflau chiar sub toalete, astfel încât mirosul ajungea uneori în cabină.

Toaleta modernă

În 1975, James Kemper a proiectat toaleta modernă pentru avioane, care avea un vas antiaderent, o cantitate mică de lichid dezinfectant și un aspirator puternic. Sistemul cu vacuum inventat de James Kemper a fost montat prima oară pe avioanele Boeing, în anul 1982.

În prezent, când pasagerul apasă butonul de scurgere din toaletă se aude un zgomot similar cu funcționarea unui aspirator mare. Acesta este cauzat de deschiderea robinetului din toaletă și aspirarea deșeurilor. Prin conducte speciale, totul intră în rezervoarele din spatele avionului.

Fiecare rezervor este conectat doar la propriul grup de toalete. Din acest motiv, chiar și în cazul unei defecțiuni a unui compartiment, toaletele conectate la alte rezervoare vor funcționa.

Ce se întâmplă cu conținutul rezervoarelor

La sosirea pe aeroport, personalul avioanelor golesc rezervoarele de toaletă printr-o conductă specială de scurgere și ajung în sistemul subteran de canalizare al aeroportului. În aeroporturile mici există mașini de aspirație (vidanje) care preiau tot conținutul pentru eliminare.

În cazul în care vă întrebați dacă avioanele ar putea goli accidental rezervoarele în timpul zborului, ei bine, acest lucru nu se întâmplă. Ușa are cleme externe pentru a preveni astfel de accidente neașteptate.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri