Cum au ajuns mașinile Dacia, în premieră, la Raliul Dakar. „Ambiția este de a câștiga”

Cum au ajuns mașinile Dacia, în premieră, la Raliul Dakar. „Ambiția este de a câștiga”

Constructorul auto favorit al românilor speră să reușească la prima participare cu o echipă plină de vedete.

Dacia Sandriders la Raliul Dakar FOTO: X

Dacia Sandriders la Raliul Dakar FOTO: X

Dacia, marca românească care nu are nicio legătură cu automobilismul de competiție, a plonjat cu capul înainte cu o participare cu trei mașini la cel mai epic și mai istovitor eveniment dintre toate, potrivit autocar.co.uk.

Raliul Dakar se desfășoară deja pentru a șasea oară în deșerturile Arabiei Saudite (în ciuda numelui său) pe parcursul a două săptămâni, între 3 la 17 ianuarie, și ceea ce este cel mai remarcabil nu este doar includerea constructorului auto deținut de Renault printre cele 340 de participări în clasele pentru autoturisme, motociclete și camioane: acesta are de fapt o șansă reală de a câștiga.

Acest lucru se datorează faptului că Dacia a luat decizia extrem de înțeleaptă de a se asocia cu Prodrive pentru prima sa campanie de motorsport. Prodrive, unul dintre cei mai respectați specialiști în competiții din lume, nu a câștigat încă Dakar-ul, dar știe cu siguranță câte ceva despre celebrul raliu raid, prin programul său anterior Hunter T1+, care a culminat cu un al treilea podium pentru legenda Campionatului Mondial de Raliuri Sébastien Loeb în ianuarie anul trecut.

Pentru a cuceri Dakar, cele trei Dacia Sandriders noi trebuie să parcurgă un prolog și 12 etape care includ un așa-numit „chrono” care durează 48 de ore (nu, nu este o greșeală de tipar) și un altul numit „maraton” și să iasă nevătămate din regiunea deșertică cunoscută, prea exact, sub numele de Empty Quarter.

De la startul din Bisha până la finalul din Shubaytah, kilometrajul total este de 4784, iar 3168 dintre acestea sunt în cadrul etapelor competitive. Este mai mult decât descurajant.

Dar de ce o face Dacia?

Răspunsul scurt este pentru că este „cool”, potrivit directorului mărcii Dacia UK, Luke Broad.

De asemenea, în urma repoziționării mărcii ca alegere robustă, în aer liber, pentru cei cu un buget redus, raliul epic respectă noul principiu Dacia pentru „aventura umană”.

„Ambiția este de a câștiga”, spune Broad. „Dar acesta este, de asemenea, un laborator tehnic în aer liber pentru a dezvolta inovații care vor influența mașinile noastre de șosea și este un experiment cu combustibili sustenabili.” Designerii companiei au fost implicați în concept și stil, o colaborare cu Prodrive care, spune Dunabin, a funcționat fără probleme.

Sandrider este construit în jurul unui șasiu robust din oțel tubular îmbrăcat într-o caroserie din fibră de carbon, propulsat de un Nissan V6 de 3,0 litri prin intermediul unei transmisii 4x4 personalizate pe anvelope BF Goodrich de teren.

Privind în jurul mașinii, aranjamentul paralel cu două arcuri și amortizoare din spate iese în evidență și îi oferă un avantaj logic. „Cu un sistem cu două amortizoare, dacă pierzi unul, încă mai ai cu ce să cari mașina”, spune Dunabin.

Roțile de rezervă, ascunse în conductele mari din spatele fiecărei părți a cockpitului, permit eliberarea rapidă. Șoferii și navigatorii lor au fost instruiți de Prodrive cu privire la tot felul de reparații, deoarece pe scenă sunt pe cont propriu.

Membrii echipei nu au voie să îi ajute fizic. Cu toate acestea, sprijinul este întotdeauna la îndemână. Cei trei Sandriders vor fi urmăriți la intervale de aproximativ 40-50 de minute de camioane de curse T5, care participă efectiv la eveniment, dar sunt folosite doar ca suport tehnic.

În interiorul cabinei cu aer condiționat, spațiul este previzibil de mic. Există o frână de mână hidraulică și un levier de viteze mecanic robust. Navigatorii au la dispoziție două tablete pe care pot lucra, iar șoferii au un mic ecran în dreptul ochilor pentru a indica direcția. Raliul raid nu este ca WRC, cu șoferi care ascultă note de ritm detaliate, deoarece, ca să folosim o expresie, acolo unde merg ei nu au nevoie de drumuri...

„Pachetul general este extrem de compact și probabil că asta ne oferă cea mai mare performanță”, spune Dunabin. „O mare parte din greutate este conținută în ampatament. Lucrurile mai puțin vizibile sunt cele care contează: coborârea centrului de greutate, menținerea greutății între roți, ceea ce face mașina manevrabilă.”

Dakar nu este dur doar pentru piloți, ci și pentru întreaga echipă, care trebuie să fie autonomă. „Organizatorii pun la dispoziție bivuacuri cu mâncare, dușuri și toalete. Restul depinde de noi”, spune tehnicianul șef Alan McGuinness.

Raliul Marocului de cinci zile din octombrie este o etapă tradițională de pregătire pentru Dakar, iar Al-Attiyah și Loeb au obținut un dublu răsunător.

Dunabin își privește Sandrider-ul cu mândrie evidentă. „Voi fi mai atașat de el dacă vom câștiga Dakar-ul!”, spune el. „Este un pic ca în cursele de anduranță: dacă câștigi Le Mans 24 de ore sau Dakar, este un lucru similar. Există un singur eveniment care contează cel mai mult”.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Marius Oprea / E prea tîrziu. Armata Georgeștilor a cucerit România

2 Un text care ar trebui să dea frisoane tuturor vremelnicilor din fruntea țării / Ca Hari Bucur Marcu simt mulți români...

3 Norvegienii aruncă bomba / cine ar fi oamenii de afaceri din spatele lui Dan Șucu

4 Foarte interesant!

5 Andreea Esca a făcut senzație pe o plajă din Dubai. Cum arată vedeta în costum de baie la 52 de ani