Cum arată primul ARO 244 fabricat vreodată. Modificările aduse mașinii FOTO VIDEO

Cum arată primul ARO 244 fabricat vreodată. Modificările aduse mașinii FOTO VIDEO

ARO 244 este una dintre cele mai populare și iubite mașini fabricate vreodată în România. Achiziționat de un pasionat colecționar, primul exemplar fabricat vreodată a întors multe priviri la un eveniment inedit organizat chiar la Câmpulung Muscel.

Modelul a fost fabricat în 1969 FOTO Traian Surcel

Modelul a fost fabricat în 1969 FOTO Traian Surcel

Fabricat în 1969, modelul, care a fost expus la Muzeul Automobilului Românesc din Câmpulung Muscel, este primul exemplar din familia ARO 24. Expoziția a fost organizată în luna iulie a.c. în cadrul evenimentului „Câmpulungul în amintiri”, prilej cu care s-au aniversat 75 de ani de la înfiinţarea IMS Câmpulung (1948) și 50 de ani de la lansarea modelului M 473 şi a seriei ARO 240 (1973).

Modelul ARO 244 expus are culoarea portocalie și a suferit mai multe modificări între anii 1969 și 1973, când a început producția de serie la fabrica ARO de la Câmpulung Muscel. Culoarea inițială era albă. Una dintre modificări este legată de lămpile spate ce inițial erau de Renault 8/Dacia 1100, ulterior fiind montate lămpi de Renault 12 Break. În 1973, primul model ARO 244 a fost achiziționat de Statul Major al Ministerului Forțelor Armate. Medicul chirurg Cătălin Copăescu, cel mai mare colecționar de ARO din România (are cinci mașini), a cumpărat-o în urmă cu câțiva ani, iar după trei ani de restaurări, mașina a fost prezentată la expoziția de la Câmpulung Muscel.

În perioada 1957-2006, la Uzina ARO de la Câmpulung Muscel au fost fabricate peste 380.000 de autoturisme. Mașinile se bucurau de un succes foarte mare deoarece erau robuste, ușor de întreținut și ieftine.

Mașina a fost restaurată în trei ani FOTO Traian Surcel

Mașina a fost restaurată în trei ani FOTO Traian Surcel

Începând cu 1972, la uzina de la Câmpulung a început producția seriei ARO 24, seria cu cel mai mare succes, ce avea să fie produsă până în 2006, când uzina a dat faliment.

„Prin introducerea seriei 24 de la ARO, s-au adus îmbunătățiri precum suspensia independentă față, aspectul mult îmbunătățit. Mașinile din seria 24 nu depășeau 100 de cai-putere și nu aveau aer condiționat, iar primele variante din această serie nu aveau servodirecție, erau robuste, simple și foarte fiabile, ușor de întreținut și adaptate pentru numeroase activități“, precizează Alexandru Hagi, co-fondator al Muzeului Automobilului Românesc.

Mașinile din seria 24 de la ARO, ce aveau un consum mediu de peste 15 litri/100 kilometri, au fost vândute în peste 80 de țări de pe glob.

Modelul ARO 244 s-a vândut în câteva sute de exemplare și în Statele Unite, sub denumirea ARO Hunter, cu aer condiționat, injecție electronică pe benzină și motor Ford V6.

La Muzeul Automobilului Românesc de la Câmpulung Muscel, inaugurat pe data de 19 iulie 2014, sunt, la ora actuală, peste 60 de exponate, dintre care 15 sunt ARO IMS și ARO. Cel mai interesant model este un unicat: ARO 16, fabricat la uzina de la Câmpulung Muscel într-un singur exemplar.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 „Curând începe un nou război uriaș”. Anunțul îngrijorător al comandantului român care a pătruns pe teritoriul Rusiei înaintea ucrainenilor

2 VIDEO Hopaaa, ce avem noi aici?

3 „Mergeți la pensie și nu mai încercați să păcăliți electoratul!” / O fostă consilieră devoalează jocurile lui Băsescu

4 „Multe dintre ele sunt femei de afaceri, au business-uri și funcții importante” / Prostituatele românce dintr-o mare capitală europeană, filmate de un v…

5 Ciudată poveste...