Cum arată cele mai înfricoşătoare poduri din lume - GALERIE FOTO
De la un pod de frânghie dintr-un sat irlandez, la construcţii de ultimă generaţie din Franţa sau China, structurile de pe această listă atrag nenumăraţi vizitatori în fiecare an.
1. Langkawi Sky Bridge, Malaezia
Acest pod pietonal, care înconjoară muntele Gunung Mat Chinchang, are 125 de metri lungime şi oferă o panoramă de 360 de grade a insulelor Langawi. Sky Bridge, la care nu se poate ajunge decât cu telecabina, se află la o altitudine de 600 de metri şi are o lăţime de doar 2 metri. Este un pod relativ nou, care a fost deschis pentru public în anul 2005.
2. Puente de Ojuela, Mexic
Podul suspendat din localitatea mexicană este singura structură încă funcţională din Ojuela. Aşezarea a devenit un oraş-fantomă la începutul secolului trecut după epuizarea resurselor de minereu şi închiderea minelor. Construcţia originală a fost proiectată de fraţii Roebling, care au conceput şi podul Brooklin. Punete de Ojuela, care are o lungime de 300 de metri, a fost restaurat şi deschis pentru public, în special ca o atracţie turistică, în anul 1991.
3. Sidu River Bridge, China
Construcţia, care străbate munţii din bazinul Sichuan peste valea râului Sidu, deţine recordul pentru podul aflat la cea mai mare înălţime. Sidu River Bridge are o lungime de 1.2 kilometri şi este suspendat la 496 de metri deasupra prăpastiei. A fost deschis traficului în 2009, când a devenit cea mai înaltă structură de acest gen din lume, depăşind Royal Gorge Bridge şi Beipanjiang River Bridge.
4. Carrick-a-Rede Rope Bridge, Irlanda de Nord
Podul de frânghie din apropierea satului Ballintoy din Irlanda de Nord este o atracţie turistică importantă în zonă. Acesta face legătura între insula Carricarede şi continent şi, deşi nicio persoană nu a căzut vreodată de pe pod şi nu s-au înregistrat niciun fel de accidente, unii oameni nu îndrăznesc să-l traverseze, fiind nevoie de intervenţia bărcilor pentru ca aceştia să poată părăsi insula. Carrick-a-Rede are o lungime de 20 de metri şi se află la 29 de metri deasupra apei.
5. Podul suspendat Capilano, Canada
Podul Capilano, situat în British Columbia, Canada, care traversează râul cu acelaşi nume, atrage peste 800.000 de turişti în fiecare an. A fost construit în 1889, iniţial din cânepă şi lemn de cedru şi refăcut complet în 1956. Podul este legat de numeroase accidente, în special persoane care au căzut în prăpastia de dedesubt. Capilano Suspension Bridgre are o lungime de 140 de metri şi se află la 70 de metri deasupra râului.
6. U Bein, Myanmar
U Bein, care traversează lacul Taugthaman, în Amarapura, Myanmar, este cel mai lung pod din lemn de tec din lume. A fost construit de primarul oraşului, care a decis să recicleze coloanele din tec ale vechiului palat, odată cu mutarea la Mandalay. Podul are o lungime de 1.19 kilometri.
7. Trift Bridge, Elveţia
Trift Bridge este cel mai lung pod destinat exclusiv traficului pietonal din munţii Alpi. Acesta asigură traversarea lacului Trifsee, de lângă Gamden, Elveţia. Are o lungime de 170 de metri, o înălţime de 100 de metri şi atrage peste 20.000 de vizitatori anual.
8. Podul Bosfor, Turcia
Acesta este un pod suspendat ancorat cu stâlpi de oţel şi suporturi înclinate, care are o lungime de 1510 metri şi se află la 64 de metri deasupra nivelului mării. Când a fost construit era al patrulea cel mai lung pod din lume şi primul din afara Statelor Unite. Construcţia, care traversează strâmtoarea Bosfor, impresionează prin faptul că leagă două continente, Europa şi Asia şi două cartiere ale Istanbulului.
9. Viaductul Millau, Franţa
Deschis în 2004, desupra văii râului Tarn, din Franţa, podul devenea cea mai înaltă construcţie de acest gen din lume. Viaductul Millau este un pod hobanat, cu o lungime de 2460 de metri şi o înălţime de 271 de metri. Construcţia face parte din autostrada care leagă Parisul de Montpellier.
10. Royal Gorge Bridge, Statele Unite
Această construcţie a fost podul aflat la cea mai mare înălţime timp de aproape 70 de ani. Construcţia, care traversează râul Arkansas la 291 de metri, a fost realizată în doar şase luni, în 1929. A fost devansat abia în anul 2001, iar în 2003 un amator de senzaţii tari şi-a pierdut viaţa încercând să planeze pe deasupra structurii.
Sursa: mediafax.ro