Cum arată autobuzele hibrid pe care le-a cumpărat Primăria Capitalei
„Imagini în premieră cu autobuzele hybrid care vor circula în București! Interior și exterior”, scrie primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, pe Facebook, unde a publicat și două fotografii cu un autobuz hibrid Mercedes-Benz Citaro Hybrid, parte din contractul de 50 de milioane de euro. „Prototipul va reprezenta mărțișorul pentru București, acesta fiind livrat pe data de 1 martie. Din luna mai, Primăria Municipiului București va recepționa câte 20 de bucăți pe lună, până în luna noiembrie inclusiv, totalizând un numar de 130 de bucăți”, a scris Firea .
Contractul cu Mercedes Benz pentru 130 de autobuze hibrid a fost semnat în 2019 de Primăria Capitalei , iar valoarea este de 195.268.331,70 lei, fără TVA. Tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania, iar autobuzele care vor fi livrate dispun de garanție de tip Full Warranty timp de 8 ani şi 480.000 de km.
”Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București. Asemenea compartimentului călătorilor, o atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală”, potrivit informațiilor comunicate de municipalitate.
În 2018, Primăria Capitalei a cumpărat de la Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi 400 de autobuze noi Euro 6, valoarea contractului fiind de 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18. Imediat ce au fost scoase pe traseu au apărut însă tot felul de probleme, de la faptul că șoferii mai corpolenți nu aveau loc în scaun, până la defecțiuni pe traseu, nu mergea aerul condiționat, un furtun cu apă fierbinte s-a rupt și a curs în salonul pentru călători.