Cum a fost restaurată o Dacia 1410 Sport din 1988 de un tânăr pasionat de mașini românești FOTO
Tudor Oprea, un tânăr bucureștean foarte pasionat de vechiile Dacii, a reușit să restaureze superb o Dacia Sport 1410. În 2019, când avea doar 16 ani, Tudor și-a cumpărat prima Dacia 1300 din banii economisiți și din bursa de la liceu.
Dacia 1410 Sport, o mașină foarte rară FOTO daciarosie.ro
În primăvara lui 2019, Tudor Oprea și-a descoperit pasiunea pentru Daciile clasice, despre care consideră că ”sunt mai mult decât o dovadă a tehnicii și ingineriei acelor vremuri, ele reprezintă adevărate povești ce trebuie păstrate și transmise mai departe”. Iar cum prima mașină cumpărată a fost o Dacia 1300 din 1972 de culoare roșie, Tudor a creat ulterior un site intitulat chiar Dacia Roșie , site pe care scrie despre pasiunea sa pentru Dacii și despre mașinile pe care le-a restaurat. Echipa Dacia Roșie însumează câțiva oameni foarte pasionați.
„În prezent, colecția Dacia Roșie însumează peste 30 de exemplare Dacia în stare de funcționare, ce reprezintă un adevărat patrimoniu pe patru roți al țării. Dintre acestea, aproximativ 20 sunt în stare impecabilă, cu atestat de vehicul istoric. Inițiativa noastră este aceea de a deschide în viitorul apropiat această expoziție cu statutul de muzeu, pentru a pune în valoare fiecare model Dacia”, precizează Tudor Oprea.
Iar printre mașinile restaurate se numără și o Dacia 1410 Sport din 1988, singurul coupe veritabil românesc.
Dacia Sport prezintă o serie de artificii de construcție care fac modelul unul foarte special. Primele mașini Dacia Sport aveau o ușă normală de Dacie berlină. Ulterior s-a trecut la ușa lungă, obținută din cea normală cu adăugarea unei fâșii de tablă la mijloc, ce este vizibilă la demontarea ornamentelor interioare. Aceste uși prezintă sub mâner, pe exterior, o adâncitură, deoarece inițial, constructorul a dorit montarea mânerelor de Oltcit.
„Mașina a fost restaurată cu piese noi în totalitate. Am adăugat detalii speciale pe mașină, precum jantele, bordul original gri, nu revopsit ori retapițat. Toate reperele specifice sunt la locul lor, dintre acestea enumerând volanul, scrisul de pe bord sau de pe capota portbagajului, lampile de pe aripi tip Lucas, barele cromate sau distanțierele mânerelor de la uși. Motorul este de 1.4 litri și oferă performanțe suficiente pentru această caroserie, mai ușoară de altfel decât pe varianta berlină, 900 kilograme față de 940 kilograme la berlina cu motor 1.3”, mai spune Tudor Oprea.
Sursa: adevarul.ro