Cu ce preț se vinde cel mai scump ARO din România
Recent, pe site-ul OLX, a fost scos la vânzare un foarte rar model de ARO M461 produs în 1970 la uzina de la Câmpulung Muscel. Proprietarul mașinii este un pasionat proprietar de vehicule istorice din Făgăraș.
Mașina a fost fabricată în 1970 FOTO OLX
Modelul oferit la vânzare este cel mai scump ARO din România și este clasificat drept vehicul istoric. Prețul cerut pentru ARO M461 este de 13.500 euro. Mașina are 8.500 kilometri la bord, un motor de 2.512 centimetri cubi și 70 de cai-putere. Conform proprietarului, doar prelata mașinii trebuie refăcută, mașina fiind în perfectă stare de funcționare și cu piese originale.
Între anii 1957-2006, la Uzina ARO de la Câmpulung Muscel au fost fabricate peste 380.000 de autoturisme. Mașinile se bucurau de mare succes pentru că erau robuste, ușor de întreținut și ieftine.
Primele automobile ce au ieșit pe poarta uzinei din Argeș au fost modelele IMS 57. Abia ulterior, la începutul anilor ’70, a început fabricarea ARO, model proiectat și produs 100% de către români. Iar în scurt timp, brandul a ajuns să fie situat pe locul patru ca mașină de teren de către revistele de specialitate, după faimoasele mărci Jeep (Statele Unite ale Americii), Land Rover (Marea Britanie) și Toyota (Japonia).
Vânzările mergeau excelent, iar țările unde mașina produsă la Câmpulung Muscel era cea mai căutată erau Columbia, Republica Democrată Germană, Cehoslovacia, SUA, Canada și țările arabe. În scurt timp, ARO a ajuns să fie exportat în peste 110 țări, iar salariații uzinei de la Câmpulung Muscel erau trimiși des peste hotare pentru a le face instruirea clienților și dealerilor de peste hotare în ceea ce privește întreținerea și repararea mașinilor.
Din anul 1972, la uzina de la Câmpulung Muscel a început producția seriei ARO 24, seria cu cel mai mare succes, ce avea să fie produsă timp de 34 de ani, până în 2006, când uzina a dat faliment.
Primul model al seriei, ARO 240, avea un consum foarte mare , cuprins între 15-20 de litri/100 de kilometri. Odată cu criza petrolului după anii 1970, consumul mare de benzină a fost un motiv principal ce a dus la o variantă de motor diesel pentru ARO. Drept urmare, mașina românească de teren a fost dotată cu două variante de motor diesel autohtone, cu injecția modificată.
Sursa: adevarul.ro