Cu cât vinde un român pasionat de mașini vechi un ARO IMS 461 de colecție, produs în 1969 FOTO
ARO, singura mașină de teren românească, a cucerit sute de mii de clienți, inclusiv pe Nicolae Ceaușescu, care a cerut realizarea unui model special, în doar șase exemplare.
Modelul nu a avut vreun incident FOTO Publi 24
Un pasionat proprietar de mașini românești din Drobeta-Turnu Severin a scos la vânzare, de o lună, pe mai multe site-uri auto de profil un ARO IMS 461 produs la fabrica de la Câmpulung Muscel în 1969. Modelul are, după cum spune proprietarul, doar 2.349 de kilometri și nu a avut vreodată un accident.
Mașina, clasificată drept vehicul istoric, are motor de 2,5 litri pe benzină, 70 de cai-putere, are cauciucurile originale și, de asemenea, prelata din 1969. Prețul pentru care modelul ARO IMS 461 este oferit la vânzare este de 19.500 euro negociabil.
În perioada 1957-2006, la fabrica ARO de la Câmpulung Muscel , închisă definitiv în 2007, au fost fabricate peste 380.000 de autoturisme. Mașinile se bucurau de un succes foarte mare deoarece erau robuste, ușor de întreținut și ieftine.
Primele maşini care au ieșit pe poarta uzinei argeșene au fost IMS 57. Abia apoi, la începutul anilor ’70, a început fabricarea ARO, proiectat și produs 100% de către români. În scurt timp, brandul a ajuns să fie situat pe locul al patrulea ca mașină de teren de către revistele de specialitate, după faimoasele mărci Jeep (Statele Unite ale Americii), Land Rover (Marea Britanie) și Toyota (Japonia).
Produs începând cu 1964 la Câmpulung Muscel, modelul ARO IMS M 461 a fost primul model ARO de mare succes pe piețele de export. Cu un motor de 2,5 litri pe benzină și 70 de cai-putere, modelul M 461 a fost exportat în aproape 47.000 de exemplare, în special în țările din America de Sud și Asia.
Mai mult, ARO IMS 461 a reușit să câștige două mari raliuri internaționale: Forests Rally (Belgia), în 1970, și Sons of Beaches (Oregon, SUA), în 1973.
La ora actuală, în România mai există doar câteva mii de vehicule ARO M 461, cele mai multe deținute de pasionați de mașini de colecție.
Sursa: adevarul.ro