Cu cât vinde un neamț o Dacia 1300 din 1973 cu peste 85.000 de kilometri la bord: „Mașina e clasificată vehicul istoric“
De câteva zile, pe unul dintre cele mai căutate site-uri de vânzări automobile second-hand din Germania - mobile.de – a fost scoasă la vânzare o mașină Dacia 1300 de culoare roșie, fabricată în iulie 1973 la uzina de la Mioveni.
Mașina a fost întreținută foarte bine FOTO mobile.de
Mașina veche de peste 50 de ani este deținută de un pasionat colecționar de automobile istorice din orașul Bielefeld, unul dintre cele mai vechi din Germania, fondat în 1214 și cu o populație de aproape 350.000 de locuitori.
„Mașina fabricată în România este deja clasificată vehicul istoric și este într-o stare excelentă. În plus, ofer numeroase piese de schimb pentru aceasta. Mașina nu a avut vreodată un accident de când o dețin”, precizează proprietarul mașinii.
Dacia 1300 oferită la vânzare de către neamțul pasionat de mașini istorice are motor de 1,3 litri pe pe benzină, 54 cai-putere și 85.300 de kilometri la bord. Iată și cu cât vinde neamțul Dacia 1300 din 1973 cu peste 85.000 de kilometri la bord: 6.999 de euro.
Una dintre cele mai populare mașini fabricate în România din 1966 și până în prezent, Dacia 1300 a intrat în fabricație la uzina de la Mioveni-Argeș în anul 1969, în aceeași perioadă în care se producea și Dacia 1100. Evenimentul major al anului 1969 în industria auto din România a fost lansarea comercială a primelor modele R12 produse în România sub numele Dacia 1300. Iar comenzile nu au întârziat să apară, numeroși români trebuind să aștepte chiar și peste șase luni înainte de a li se livra populara mașină.
Modelul Dacia 1300 s-a dovedit un extrem de mare succes comercial atât în țara noastră, cât și în alte țări din Europa de Est, unde a fost exportat începând cu anul 1971.
Primele destinații la export pentru gama Dacia 1300 fabricată la uzina din Mioveni au fost țările socialiste vecine. La numai câteva luni de la lansarea oficială pe piață, Dacia 1300, ce era deja considerată o mașină fiabilă și ieftină, avea să fie exportată și în țări din America de Sud și Africa. Iar Daciile 1300 break și 1302 s-au vândut în mii de exemplare în țări precum Algeria, Cehoslovacia, Columbia, Egipt, Republica Democrată Germană și Polonia. În 1977, în RDG au fost exportate nu mai puțin de 5.000 de autoturisme produse la fabrica de la Mioveni. În perioada 1975-1985, în Columbia au ajuns 2.500 de autoutilitare Dacia 1302.
În ceea ce privește statisticile de ansamblu, Dacia 1300 și toate derivatele sale, inclusiv clasica Dacia 1310, au fost produse în peste 1,9 milioane de unități la uzina de la Mioveni în perioada 1969-2004, timp de aproape 35 de ani. Dacia 1300 a ieșit definitiv din producție în luna iulie 2004.
Sursa: adevarul.ro