Cu cât vinde un neamț cea mai veche Dacia 1300 aflată în circulație în Germania. Mașina are ITP valabil până în 2025 FOTO

Cu cât vinde un neamț cea mai veche Dacia 1300 aflată în circulație în Germania. Mașina are ITP valabil până în 2025 FOTO

De aproape o lună, pe unul dintre cele mai căutate site-uri de vânzări automobile second hand din Germania a fost scoasă la vânzare o maşină Dacia 1300 albastră fabricată în 1975 și care are 38.500 kilometri la bord.

Mașina are 38.500 kilometri la bord FOTO mobile.de

Mașina are 38.500 kilometri la bord FOTO mobile.de

Proprietarul mașinii fabricate la Mioveni acum aproape 50 de ani este un neamț pasionat de mașini rare și care locuiește în Kirchseeon, un oraș cu 10.000 de locuitori din Bavaraia aflat la aproximativ 15 kilometri de Munchen.

Conform informațiilor prezentate de către proprietar pe site-ul german mobile.de, unde sunt scoase la vânzare mai multe Dacii vechi, modelul pe care îl deține a fost fabricat în iunie 1975, are 54 cai-putere și a avut mai întâi un proprietar din Fălticeni, după care a ajuns în Germania. Dacia 1300 deținută de către neamț are norma de poluare Euro 4.

Prețul la care este vândută mașina este de 3.990 euro. Proprietarul spune că mașina pe care o deține este cea mai veche Dacia 1300 aflată în circulație în Germania.

”Mașina este una clasificată drept vehicul istoric, are ITP-ul valabil până în iulie 2025 și ofer și multe piese de schimb noi și folosite în prețul mașinii. M-aș bucura ca această mașină fabricată în România să ajungă la cineva cu adevărat de automobile speciale”, spune proprietarul Daciei 1300.

Proprietarul oferă multe piese de schimb în prețul mașinii FOTO mobile.de

Proprietarul oferă multe piese de schimb în prețul mașinii FOTO mobile.de

Produsă începând cu octombrie 1969 la uzina de la Mioveni, Dacia 1300 s-a dovedit de-a lungul deceniilor un autoturism foarte apreciat, fiind fabricat împreună cu toate derivatele sale până în 2004. Dacia 1300 a fost de-a lungul deceniilor exportată și în America de Sud și Africa în mii de exemplare.

Dacia 1300 a intrat în fabricație în 1969, în aceeași perioadă în care, la uzina de la Mioveni, se producea Dacia 1100. Evenimentul major al anului 1969 în industria auto românească a fost lansarea comercială a primelor modele R12 produse la noi în țară sub numele Dacia 1300. Modelul s-a dovedit un mare succes comercial atât în țara noastră, cât și în alte țări din Europa de Est, unde a fost exportat începând cu anul 1971.

În total, Dacia 1300 și toate derivatele sale, inclusiv Dacia 1310, au fost produse în aproape două milioane de unități la uzina de la Mioveni în perioada 1969-2004. Dacia 1300 a ieșit definitiv din producție în iulie 2004. Grație numărului mare de automobile produse și vândute, Dacia 1300 a reprezentat un simbol auto la fel de puternic în România precum a fost mașina Trabant pentru Germania de Est.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…