Cu cât vinde un bucureștean o Dacia 1100 de colecție fabricată în 1969 cu peste 43.000 de kilometri la bord

Cu cât vinde un bucureștean o Dacia 1100 de colecție fabricată în 1969 cu peste 43.000 de kilometri la bord

Din această săptămână, pe unul dintre cele mai accesate site-uri de vânzări automobile second-hand din Germania a fost oferită la vânzare o mașină Dacia 1100 de culoare verde, fabricată în iunie 1969 la uzina de la Mioveni.

Mașina arată impecabil FOTO mobile.de

Mașina arată impecabil FOTO mobile.de

Proprietarul mașinii este de mai mulți ani un bucureștean pasionat de mașini românești.

Conform anunțului postat de către proprietar pe site-ul mobile.de, mașina fabricată la Mioveni în urmă cu 55 de ani are 43.612 kilometri la bord și 45 de cai-putere.

„Mașina este în starea originală, nu a suferit vreo modificare sau vreun accident de când a ieșit de pe poarta uzinei Dacia de la Mioveni în 1969. Mașina este funcțională, iar motorul pornește imediat”, precizează în anunțul postat proprietarul mașinii de colecție, pe care o vinde pentru suma de 8.500 euro.

Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs la Mioveni de către Dacia, fiind fabricată în total între 1968 și 1971 în 37.546 de unități. În prezent, în România mai sunt în circulație doar câteva sute de autoturisme Dacia 1100.

Pe 3 august 1968 au ieșit primele autoturisme Dacia 1100 de de pe porțile noii Uzine de Autoturisme Pitești. Dacia 1100 era bazată pe Renault 8, fiind o mașină berlină cu tracțiune și motorul pe spate. Mașina putea atinge o viteză maximă de 132 kilometri/oră.

Primul automobil ieșit pe poarta fabricii de la Mioveni la inaugurarea oficială din 20 august 1968 a fost făcut cadou lui Nicolae Ceaușescu.

Inițial, Dacia 1100 era identică cu un autoturism Renault 8, doar emblema fiind una diferită. Toate piesele mari erau aduse de la fabrici din Franța și Spania, fiind după aceea asamblate la fabrica Dacia de la Mioveni. Motoarele și cutiile de viteze veneau în România gata montate, mai trebuia doar introdus ulei în ele. Caroseria era sudată și vopsită local.

Începând cu 1969 a început fabricarea în România a anvelopelor, radiatorului, geamurilor, precum și a instalațiilor electrice și a scaunelor. Măsura a fost luată pentru a putea menține un cost scăzut de fabricație, iar ritmul de producție să fie unul foarte bun.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 AUDIO Nelu Tãtaru, victima unei răfuieli locale? Stenograme care dau de gândit...

2 17 octombrie, a doua cea mai sângeroasă zi pentru Rusia de la începutul invaziei în Ucraina

3 Tiffany câștigă 16.000 de lire pe săptămână din sexul cu bătrânii aflați la azil

4 Povestea din spatele uriașului „cimitir” de mașini Tesla. Sute de vehicule electrice zac pline de praf într-un port

5 Noaptea minții în București / Un bărbat a lovit o femeie cu mașina, însă se pare că aceasta era deja întinsă pe asfalt