Cu cât este vândută în Germania o Dacia 1300 cu 130.000 de kilometri la bord. Este model istoric FOTO

Cu cât este vândută în Germania o Dacia 1300 cu 130.000 de kilometri la bord. Este model istoric FOTO

De la începutul lunii mai, pe unul dintre cele mai căutate site-uri de vânzări automobile second-hand din Germania - mobile.de – a fost scoasă la vânzare o mașină Dacia 1300 de culoare crem, fabricată în august 1976 la uzina de la Mioveni.

Mașina a fost fabricată acum 48 de ani FOTO mobile.de

Mașina a fost fabricată acum 48 de ani FOTO mobile.de

Mașina este deținută de un pasionat colecționar de automobile istorice din localitatea Putbus, aflată în nord-estul Germaniei, aproape de Marea Baltică.

„Mașina este clasificată ca vehicul istoric și este într-o stare foarte bună, fiind necesare doar câteva lucrări minore privind faza lungă, țeava de eșapament și câteva reglaje la carburator. Vehiculul a fost revopsit în anul 2013”, spune proprietarul mașinii.

Dacia 1300 oferită la vânzare de către proprietarul neamț are motor pe benzină, 54 cai-putere și 130.000 de kilometri la bord. Prețul pe care îl cere germanul pentru mașină este de 4.600 de euro.

Autoturismul are ITP valabil până în august 2024.

Una dintre cele mai populare mașini românești, Dacia 1300, a intrat în fabricație la uzina de la Mioveni-Argeș în anul 1969, în aceeași perioadă în care se producea și Dacia 1100. Evenimentul major al anului 1969 în industria auto din țara noastră a fost lansarea comercială a primelor modele R12 produse în România sub numele Dacia 1300.

Modelul s-a dovedit un foarte mare succes comercial atât în România, cât și în alte țări din Europa de Est, unde a fost exportat începând cu anul 1971.

Mașina are interiorul originar, fără modificări FOTO mobile.de

Mașina are interiorul originar, fără modificări FOTO mobile.de

Primele destinații la export pentru gama Dacia 1300 fabricată la uzina din Mioveni au fost țările socialiste vecine. La doar câteva luni de la lansarea oficială pe piață, Dacia 1300, ce era deja considerată o mașină fiabilă și ieftină, avea să fie exportată și în țări din America de Sud și Africa. Iar Daciile 1300 break și 1302 s-au vândut în mii de exemplare în țări precum Algeria, Cehoslovacia, Columbia, Egipt, Republica Democrată Germană și Polonia. În 1977, în RDG au fost exportate nu mai puțin de 5.000 de autoturisme produse la fabrica de la Mioveni. În perioada 1975-1985, în Columbia au ajuns 2.500 de autoutilitare Dacia 1302.

Marele succes al Daciei 1300 a dus la un fenomen în premieră în România: luni întregi de așteptare pentru a putea cumpăra o mașină. Până în 1972, un client român care comanda o Dacia 1300 avea de așteptat maximum șase luni. După 1975, timpul de așteptare a crescut sesizabil, nu puține fiind cazurile în care clienții așteptau chiar și zece luni pentru a le fi livrată o Dacia 1300.

Ca statistici, Dacia 1300 și toate derivatele sale, inclusiv clasica Dacia 1310, au fost produse în peste 1,9 milioane de unități la uzina de la Mioveni în perioada 1969-2004, timp de aproape 35 de ani. Dacia 1300 a ieșit definitiv din producție în luna iulie 2004.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…