Criză în sânul brandurilor de lux? Un articol care merită citit, chiar dacă pare scris în „păsăreasca” specifică subiectului...

Criză în sânul brandurilor de lux? Un articol care merită citit, chiar dacă pare scris în „păsăreasca” specifică subiectului...

Brandul de modă Burberry și-a schimbat șeful în încercarea de a se revigora în contextul scăderii vânzărilor, relatează BBC.

Compania a declarat că Joshua Schulman, fostul șef al brandului american Michael Kors, va prelua funcția de director executiv, înlocuindu-l pe Jonathan Akeroyd, care părăsește Burberry „cu efect imediat”.

Schimbarea conducerii a avut loc în timp ce Burberry a raportat o scădere accentuată a vânzărilor, în condițiile în care a continuat să fie afectată de o scădere a cererii de bunuri de lux, în special în China.

Compania a declarat că intenționează să reducă numărul de locuri de muncă și că, dacă tendințele actuale se mențin, profiturile sale vor fi sub așteptări.

Burberry – renumit pentru modelul său distinctiv de cămilă, roșu și negru – a declarat că veniturile din vânzarea cu amănuntul au scăzut cu 21% în cele trei luni până la 29 iunie.

Președintele Gerry Murphy a numit cifrele „dezamăgitoare”, piața de lux „dovedindu-se mai dificilă decât se aștepta”.

Dl Akeroyd a încercat să ridice Burberry la un nivel superior, dar dl Murphy a declarat că marca „ia acum măsuri decisive pentru a reechilibra oferta noastră, pentru a fi mai familiară pentru clienții de bază ai Burberry, oferind în același timp noutăți relevante”.

Catherine Shuttleworth, șefa agenției de marketing Savvy, a declarat că încercarea de a se deplasa „mai sus pe piața de lux a alienat mulți dintre consumatorii lor de bază care au fost, de fapt, scoși din brand”.

„Burberry a pierdut din vedere cine este cu adevărat clientul său, iar declarația de astăzi că vor reorienta brandul către luxul cotidian va fi binevenită”, a adăugat ea.

Dl Schulman, care a fost, de asemenea, șeful Jimmy Choo din Londra între 2007 și 2012, devine al patrulea director executiv al Burberry în 10 ani. Predecesorul său, dl Akeroyd, a fost în funcție timp de doi ani.

Burberry suspendă plata dividendelor către acționari pentru anul financiar în curs, în încercarea de a economisi bani.

Dl Murphy a declarat că măsurile luate, inclusiv reducerea costurilor, vor îmbunătăți performanța companiei în a doua jumătate a anului.

La începutul acestei luni, rapoartele au afirmat că sute de locuri de muncă la companie ar putea fi reduse.

Luni, directorul financiar al Burberry, Kate Ferry, a declarat că nu poate comenta cu privire la pierderile de locuri de muncă, deoarece un proces de consultare este în curs de desfășurare, dar a adăugat că câteva sute de posturi ar putea fi în pericol, în principal în divizia corporativă din Marea Britanie.

Vânzările Burberry s-au confruntat cu dificultăți, pe fondul scăderii cererii de bunuri de lux, cele mai mari scăderi înregistrându-se în China și în America.

În ultima sa actualizare, Burberry a declarat că vânzările din regiunea Asia-Pacific au scăzut cu 23% față de anul precedent, vânzările din China continentală scăzând cu 21%. Vânzările din America au scăzut, de asemenea, cu 23%.

În luna mai a acestui an, compania a anunțat o scădere cu 40% a profiturilor pe întregul an.

Burberry nu este singurul brand de lux care suferă din cauza declinului. În martie, compania de bunuri de lux Kering a emis un avertisment privind profitul după ce a declarat că cererea pentru marca sa Gucci a scăzut în China.

Pauline Brown, fosta șefă a grupului de lux LVMH pentru America de Nord, a declarat că o schimbare a atitudinii consumatorilor din China afectează în special vânzările brandurilor din gama medie.

„Vedem că acest lucru se întâmplă în fiecare piață care trece de la o piață emergentă la una mai matură. Gusturile evoluează, iar interesul oamenilor de a-și afișa averea se schimbă odată cu aceasta”, a declarat ea pentru BBC World Service.

Mărcile „mai liniștite”, precum Hermes și firmele care se adresează ultra-bogaților, precum Chanel sau Montclair, sunt susceptibile de a rezista mai bine recesiunii decât mărcile foarte vizibile, precum Gucci și cele „aspiraționale”, precum Coach sau Burberry, a spus ea.

Dl Murphy a declarat că a fost „mulțumit” de numirea dlui Schulman.

„Josh este un lider dovedit, cu un istoric remarcabil în construirea de branduri globale de lux și în conducerea creșterii profitabile”, a adăugat el.

Dl Schulman a spus că este „profund onorat” să conducă Burberry.

„Burberry este un brand de lux extraordinar, chintesențial britanic, cu părți egale de patrimoniu și inovație”, a spus el.

Acțiunile Burberry au scăzut la mai mult de jumătate în ultimul an, iar luni au scăzut cu încă 17%.

„Este foarte greu pentru mărcile de lux care se bazează pe cumpărătorii aspiraționali”, a declarat Susannah Streeter, șef de bani și piețe la Hargreaves Lansdown.

„Acestea nu sunt la fel de izolate ca super-bogații de presiunile biciuite într-o eră de rate ridicate ale dobânzii și un climat economic incert.

„Tăierea și schimbarea colecțiilor pentru a atrage atenția editorilor de modă greu de mulțumit poate deruta clienții și se preconizează o întoarcere la principiile de bază ale mărcii și la accentul tradițional pe îmbrăcarea elitei”, a adăugat dna Streeter.


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO George Simion, îngropat definitiv de Diana Șoșoacă! / „Simion este format de serviciile secrete și nici prea straight nu este”

2 O informație care dă fiori, dar spune multe și despre ce se știe în „marile cancelarii”

3 Uite o poveste mai mult decât interesantă

4 „Efect farmacologic mic sau inexistent” / O informație care dă de gândit

5 VIDEO „Când am fost prima dată la McDonald’s mâncam un hamburger, beam un suc, luam un pai, o plăcintă și plecam cu 20 de cenți rest”