Cresc furturile în hotelurile din Bulgaria. Turiștii iau acasă prosoape, perne, saltele și televizoare: „Au furat seturi întregi de veselă”
Hotelierii bulgari reclamă că furturile din hoteluri sunt în creștere în ultimii ani, iar unii turiștii pleacă acasă cu orice, de la hârtie igienică, veselă, prosoape, până la saltele, televizoare și opere de artă, potrivit publicației bulgare Telegraf, citată de Novinite.
Furturile din hotelurile bulgare, în continuă creștere Foto: Arhivă
Hotelierii din întreaga țară și-au împărtășit experiențele privind furturile, menționând că multe dintre aceste incidente implică vizitatori străini.
„În special, obiectele mai mici, cum ar fi păturile, pernele și halatele de baie sunt ținte comune, unii oaspeți reușind chiar să ia obiecte mai mari, cum ar fi televizoarele, în special din camerele de la parter sau de la primul etaj. În orașul stațiune Bansko, furturile au fost facilitate prin ferestre și terase, în timp ce alții exploatează lifturile care oferă acces direct la garaje pentru a sustrage articole mai mari, cum ar fi saltelele”, spun hotelierii.
Reprezentanții lanțurilor hoteliere au constatat că, în ultimii ani, tendința de furt s-a extins și la alimentele și băuturile din camerele de hotel și restaurante. De exemplu, au fost raportate cazuri în care oaspeții, în special cei din străinătate, au furat articole de la farfurii și tacâmuri până la băuturi din minibar.
„Un caz notabil a implicat două familii care au furat seturi întregi de veselă de la un restaurant all-inclusive, subliniind amploarea problemei. În timp ce turiștii locali au tendința de a lua doar obiecte mici, cum ar fi role de hârtie igienică, turiștii din țările occidentale fură adesea prosoape de baie și de plajă, în timp ce cei din Europa de Est iau frecvent pahare de marcă și fructe în exces”, mai spun hotelierii.
Vânate sunt hotelurile de lux. Oaspeții consumă conținutul minibarului și umplă sticlele cu apă de la robinet pentru a evita taxele.
„Această problemă, alături de furtul de obiecte precum telecomenzi și becuri, indică o problemă mai amplă a furturilor motivate de diferite motive și niveluri de îndreptățire în rândul oaspeților. În unele cazuri, cum ar fi în Stara Zagora și băile sale minerale, prosoapele sunt vizate din cauza valorii lor mai mari în comparație cu alte facilități hoteliere”, scrie publicația citată.
Fraudele au fost semnalate și în marile stațiuni all-inclusive, unde turiștii folosesc în mod abuziv brățările care permit accesul la toate facilitățile și la toate alimentele.
Schema implică vânzarea brățărilor de către turiști altor persoane, care obțin apoi acces gratuit la facilitățile stațiunii. Această practică a condus la cazuri în care oaspeții, după ce și-au pierdut brățările, primesc altele de la hotel, în timp ce prietenii lor se bucură de beneficii fără să plătească.
Alte forme de lipsă de onestitate includ oaspeții care au consumat toate produsele din frigiderul camerei lor și au plecat fără să facă check-out-ul corespunzător.
„Un caz notoriu a implicat doi bărbați care au golit în mod repetat frigiderele hotelului și apoi au plecat fără să plătească. Această schemă a fost raportată în diferite locații, inclusiv Blagoevgrad și Albena, deși consecințele acestor acțiuni rămân neclare”, au povestit hotelierii.
Sursa: adevarul.ro