Cota de piață a Volkswagen în Europa a scăzut pentru prima dată din 2007

Cota de piață a Volkswagen în Europa a scăzut pentru prima dată din 2007

Cota de piață a Volkswagen în Europa a scăzut pentru prima dată din 2007 deoarece scandalul emisiilor a afectat vânzările grupului german în ultimele luni ale anului trecut, arată datele prezentate vineri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, transmit DPA, Bloomberg și Reuters.

În 2015, VW, cel mai mare producător auto european, a fost responsabil pentru 24,8% din vânzările de mașini noi în regiune, comparativ cu 25,5% în 2014, în timp ce la nivelul Uniunii Europene au fost înmatriculate 14,202 milioane de autoturisme, în creștere cu 9,2% comparativ cu 13,006 milioane vândute în 2014.

'Până acum, clienții Volkswagen au adoptat o atitudine de expectativă, grupul german încercând să rezolve scandalul emisiilor', a apreciat analistul Carlos da Silva, de la IHS Automotive.

Anul trecut, livrările brandului VW pe piața europeană au scăzut cu 6,5%, în timp ce divizia de lux Audi a înregistrat în regiune o creștere de 5,7%. Totuși, Audi a pierdut în 2015 locul doi în topul producătorilor de automobile de lux în favoarea Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler. BMW și-a păstrat în 2015 primul loc în topul producătorilor de automobile de lux.

În rândul primelor zece companii auto cu cele mai mari vânzări din Europa, grupul german Daimler a înregistrat anul trecut cel mai semnificativ avans al livrărilor, de 18%, pe fondul creșterii cu 72% a livrărilor brandului Smart și cu 13% la Mercedes. Rezultate foarte bune au obținut și Nissan Motor, cu un avans de 16,3%, grupul FCA Fiat Chrysler, cu 13,6%, și grupul BMW, cu 12,3%. Grupurile franceze PSA Peugeot Citroen și Renault au înregistrat în 2015 creșteri ale vânzărilor de 6% și, respectiv, 9,4%, în timp ce producătorul auto american Ford a raportat un avans de 8,6%.

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în 2015 un avans de 5,1% în Europa (UE plus EFTA), dar cota de piață a constructorului de automobile a scăzut la 2,7%, de la 2,8% în 2014. În 2015, un număr de 382.948 autoturisme marca Dacia au fost înmatriculate pe piața din UE, comparativ cu 364.219 unități în 2014.

În decembrie, Dacia a vândut pe piețele europene 34.882 de autoturisme, în creștere cu 25,4% față de cele 27.817 unități vândute în perioada similară din 2014, în timp ce cota de piață a urcat la 3%, de la 2,8%.

Grupurile germane BMW și Daimler au înregistrat în decembrie un avans al livrărilor de 19% și, respectiv, 14%, în timp ce PSA Peugeot Citroen și Renault au raportat creșteri de 20,7% și, respectiv, 27,8%, în timp ce producătorul auto american Ford a raportat un avans de 23,9%. Vânzările grupului Volkswagen au urcat luna trecută cu 4,4%.

Statisticile vizează piețele auto din 29 de state europene, din care 26 provin din Uniunea Europeană, fără Malta, iar trei state sunt participante la Acordul European de Comerț Liber (EFTA), respectiv Islanda, Norvegia și Elveția.

AGERPRES/(AS — autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică; editor online: Simona Aruștei)

Citiți și:


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”