Coșmarul șoferilor pe Valea Oltului, poveste fără sfârșit. Cum arată cozile disperării în prag de vacanțe FOTO VIDEO

Coșmarul șoferilor pe Valea Oltului, poveste fără sfârșit. Cum arată cozile disperării în prag de vacanțe FOTO VIDEO

Reîncepe coșmarul Văii Oltului, circulația pe DN7 / E81 fiind restricționată, în acest moment, la ambele capete ale defileului, atât în Vâlcea, cât și în Sibiu.

Pe Valea Oltului se circulă și nu prea, din cauza unor alunecări de teren, raportate pe două porțiuni în ambele zone de ieșire din Defileul Oltului, care au dus la închiderea totală sau parțială a circulației. Acesta este motivul pentru care cozile kilometrice, sau „cozile disperării” cum le numesc șoferii, care în unele zile depășesc 20 km pe sens, sunt la ordinea zilei.

De ani de zile, din cauza traficului intens, în special a celui de mare tonaj, carosabilul DN7 / E81 este practic, în permanență, în pericol de a se prăbuși: abia se repară într-o parte și se activează câte o alunecare în altă parte. La fel se întâmplă și cu căderile de pietre, bolovani sau copaci de pe versanți.

Traficul pe Valea Oltului din cauza permanentelor alunecări de taluz ori de pe versanți Foto colaj

Traficul pe Valea Oltului din cauza permanentelor alunecări de taluz ori de pe versanți Foto colaj

Alunecări de pe versanți sau carosabilul DN7 în pericol a fi înghițit de râul Olt

La capătul sudic al Defileului Oltului, circulația pe șoseaua de centură din Călimănești – Căciulata – DN7CC, pentru toți cei care vor sau trebuie să ocolească stațiunea balneară, s-a închis din nou sâmbătă seara , 22 aprilie, pentru a treia oară, în ultima săptămână și s-a redeschis parțial duminică, 23 aprilie, dar nu se știe pentru cât timp.

Alunecarea de pământ care a angrenat căderi de pietre și copaci (vezi primul video și galeria foto) de pe versantul estic, pe șosea, s-a reactivat, iar tot traficul, inclusiv cel de mare tonaj, s-a mutat iarăși prin centrul stațiunii - oraș, spre disperarea localnicilor, a turiștilor, dar și a șoferilor aflați în tranzit.

De cealaltă parte a defileului, în Sibiu, coșmarul a fost cauzat de o alunecare de taluz produsă, prima dată, în luna ianuarie a acestui an. Și aici s-a tot reactivat fenomenul , ceea ce a dus la restricționarea circulației pe o singură bandă de mers, pe o porțiune de 200 de metri, între Lazaret și Boița, din luna februarie a acestui an. Circulația în zonă se face alternativ și semaforizat.

Cel mai probabil, judecând după situațiile similare produse în trecut, când au fost necesare lucrări de consolidare care s-au derulat pe perioada a luni de zile, traficul va continua în același mod, spre disperarea șoferilor, după cum se întâmplă deja de câțiva ani pe Valea Oltului. Carosabilul DN7 / E81 s-a surpat de trei ori în ultimii ani, într-una dintre situații în același loc.

Soluții: bariere, plase, rănguire și basculante pline cu pământ

Reprezentanții celor două direcții regionale de drumuri și poduri, Craiova și Brașov, care răspund de Valea Oltului, au explicat într-un interviu anterior acordat pe această temă pentru „Adevărul” că se execută reparații capitale pe toată lungimea Văii Oltului.

Pentru căderile de pe versanți , care s-au tot produs de la începutul anului, plasele de protecție și barierele de retenție, precum și rănguirea (fiecare piatră este îndepărtată cu ranga și ciocanul de către alpiniștii utilitari) reprezintă soluțiile găsite de către drumari.

Încă de anul trecut, pe porțiunea din Vâlcea s-a demarat un acord – cadru pe patru ani, în valoare de 60 de milioane de lei, care prevede lucrări pe 27 de sectoare ale celui mai lung defileu din țară . Dar cum nu se poate face totul o dată, intervenția a fost planificată să fie realizată defalcat.

Doar că șoseaua de centură din Călimănești nu a fost inclusă în acordul – cadru. Cu toate acestea, încă de la prima alunecare, zeci de alpiniști utilitari acționează în zonă: au tăiat toți copacii și tot îndepărtează din pământul care o ia în continuu la vale, sute de basculante fiind încărcate cu acest material, în speranța că în acest mod, pe moment, va fi stopată alunecarea. Am primit asigurări că se caută și alte soluții de durată.

De asemenea, pe segmentul din județul Sibiu a fost demarat un proiect care prevedea, printre altele, inclusiv consolidarea malului Oltului și refacerea structurii drumului, între Boița și granița cu județul Vâlcea.

Reprezentanții drumarilor ne-au atras atenția că, în pofida tuturor măsurilor luate, incidente tot se vor produce, riscurile fiind imposibil de anticipat : „Nu poți îmbrăca tot muntele în plasă. Te poți duce cu plasa până la cel mult 30 – 40 de metri înălțime. De aceea soluțiile alternează. Dar și barierele au limitările lor. Nu poți să ții jumătate de munte! Se fac tot felul de calcule inginerești, dar o soluție sută la sută sigură nu există”.

Filmare surprinsă duminică, 23 aprilie, pe Valea Oltului:

Variante de ocolire

Dacă pentru porțiunea de la capătul defileului, dinspre Sibiu, nu există variante ocolitoare a zonei în cauză, în acest moment, în partea din Vâlcea, cum spuneam, deocamdată traficul se derulează prin stațiune.

În plus, din cauza cozilor uriașe care se formează, între Râmnicu Vâlcea și Călimănești, mulți șoferi aleg să ocolească DN7 / E81 și să străbată traseul de 20 de kilometri pe o variantă paralelă cu drumul european, situată pe celălalt mal al Oltului – DJ 703F. Mai există un tronson care ocolește inclusiv Dealul Negru, dintre Râmnicu Vâlcea și Pitești, DJ 703G, între Jiblea (Călimănești) și Șuici, iar de aici o rută merge spre Curtea de Argeș. Porțiunea din Vâlcea a acestui drum a fost recentă modernizată.

Prin urmare, pericolul pe Valea Oltului rămâne în continuare , având în vedere că vorbim de unul dintre cele mai tranzitate sectoare de drum național / european din țara noastră, la fel și cozile kilometrice în prag de vacanță. Șoferii se plâng deja pe rețelele de socializare că au început să facă cel puțin patru ore de la Râmnicu Vâlcea până la Sibiu, adică pentru a străbate puțin peste 100 km.

Riscul ca traficul pe Valea Oltului să fie blocat total în contextul unor precipitații bogate este imens, având în vedere că de cele mai multe ori din acest motiv se inundă carosabilul DN7 / E81, în Căciulata, în dreptul Parcului cu cai Poiana lui Căliman. Ultima dată, din acest motiv, circulația în zonă a fost blocată timp de 28 de ore.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Dan Dungaciu / României i s-a dat peste mână. Germania a blocat proiectul unionist, pentru că era împotriva înțelegerii sale cu Rusia asupra Moldovei

2 Audiență de excepție la Antena 3 în timpul emisiunii cu Nicolae Ciucă / O informație care spune multe despre sondajele lui pește prăjit...

3 Christophe Barraud, un guru al prognozelor: Harta SUA se va face roșie

4 VIDEO Clip electoral controversat în SUA / Democrații spun că republicanii vor interzice masturbarea dacă vor câștiga alegerile

5 CTP, despre prestația lui Ciucă la ultima dezbatere electorală: „A fost cea mai bună apariție publică a sa”