Coșmarul prin care au trecut doi români în Thassos. „Mulțumim personalului care a fost salvator pentru fetița noastră”
O familie de români, a cărei fetiță s-a îmblonăvit grav după ce a luat cina, a rămas noaptea, pe drumurile din Thassos, fără semnal la telefon și fără alte modalități de a afla unde este spitalul căutat. „Ne-a adus în prag de disperare în miez de noapte”, povestește turista.
Thassos, insula din Grecia preferfată de români. FOTO: Shutterstock
Nicole povestește pe un grup de călătorii experiența prin care a trecut pe insula Thassos , atunci când fetița i s-a îmbolnăvit.
„M-am decis să scriu această postare în care nu voi povesti despre locurile vizitate, plajele care ne-au incântat, unde am servit masa, deoarece acestea sunt păreri relative care depind de mulți factori, deși mărturisesc că la rândul meu m-am inspirat din astfel de postări anterior, ci aș vrea să vă împărtășesc experiența noastră medicală pe insulă, în speranța că va fi de folos cuiva, cândva”, povestește turista.
Din nefericire, încă din prima zi în care au ajuns pe insulă, fetița lor, după cină, a început brusc să se simță din ce în ce mai rău.
„A debutat cu durere de burtică, apoi scaun diareic (mă scuzați!), pentru care i-am administrat ceai de mentă și medicamentele potrivite din dotare. Au urmat apoi alternativ, scaune diareice și vomă, durere de cap, amețeală și stare de epuizare”, povestește mama.
Absolut orice îi administra fetiței, aceasta vomita în maximum 15 minute.
„Norocul nostru a fost să ne fie scoasă în cale o familie de români minunați, vecinii noștri de la locația unde doar ce ne cazasem. Ne-au auzit și văzut prin ce treceam cu fetița și, pe lângă medicamente în completare / alternative cu care ne-au ajutat, cel mai mare ajutor a fost acela de a ne transmite un print-screen făcut anterior de pe acest forum, cu privire la două numere de contact de la centre medicale de pe insulă, în caz de urgență (am atașat poza respectiva aici)”, relatează femeia.
Gastroenterocolită acută
Au apelat numărul din zona în care se aflau și în câteva minute erau deja în cabinet. „Am avut norocul să întâlnim un medic blând, care a administrat tratament injectabil antidiareic și antivomitiv fetiței, mi-a răspuns la toate întrebările și a păstrat legătură cu mine în noaptea respectiva și chiar și în următoarele 2 zile pentru a se interesa de starea fetiței”, povestește Nicole.
Diagnosticul: gastroenterocolită acută (cu o cauză nedeterminată).
„Extrem de important este faptul că nu ni s-au perceput costuri pentru serviciile acordate, deși am avut asigurare medicală pe care am prezentat-o. După revenirea în locația unde eram cazați, starea fetiței s-a agravat, continuând episoadele de vomă, diaree, stare avansată de rău, amețeală și lipsa totală de putere. Totul a debutat brusc și s-a desfășurat într-un ritm galopant pe parcursul a nici trei ore”, istorisește mama îngrijorată.
Au luat decizia de a pleca cu fetița la spitalul care se afla în Prinos, în partea opusa a insulei.
„De parcă nu era destul prin ce treceam, am avut surpriza de a merge ,,ca orbul prin noapte”, căci atât eu, cât și soțul am rămas fară semnal la internet (mă abțin cu greu să nu menționez numele rețelei de telefonie mobilă care a avut grijă să ne taxeze pentru serviciile de roaming, dar care ne-a adus în prag de disperare în miez de noapte)”, relatează femeia.
Cuprinși de o reală stare de disperare pentru că nu le mergea navigația să poată găsi drumul corect și adresa spitalului, fiind și trecut de ora 1 noaptea când nu vezi oameni pe străzi, după mai bine de o oră de încercări eșuate, au găsit un grup de tineri greci care aveau internetul funcțional. Astfel au putut face capturi ale traseului pe care trebuia să îl urmeze pentru a ajunge la spital.
Fetița a fost imediat internată
„Ajunși la destinație, alți tineri greci au sărit în ajutorul nostru să ne ajute să transportăm fetița pe brațe în interiorul spitalului și să ne traducă din greacă în engleză discuțiile cu personalul medical. Fetița a fost supusă unor investigații de rutină și i s-a administrat tratament perfuzabil, fiind imediat internată într-un salon”, spune Nicole.
Ea menționează că personalul medical a fost foarte atent cu fetița, aceasta primind tratamentul corespunzător.
„Nu ne-au permis să plecăm din spital până când starea copilului nu s-a îmbunătățit semnificativ. Mai mult decât atât, la externare am întrebat cât ne costă serviciile medicale oferite, iar răspunsul a fost ,,Nimic. Dacă doriți, puteți face o donație” - li s-a spus, spre surprinderea lor.
Românii au fost extrem de surprinși de acest lucru, cunoscând cazuri similare în rândul prietenilor, în care tarifele percepute pentru serviciile medicale au costat mai mult decât vacanța în sine.
„Închei prin a le mulțumi pe această cale, încă o dată, tuturor celor care ne-au ajutat să identificăm centrele medicale și mai ales personalului medical din cele două centre, care a fost salvator pentru fetița noastră!”, a concluzionat Nicole.
Sursa: adevarul.ro