Coronavirus/ STS dezvoltă soluţii IT de facilitare a comunicării în sistem de videoconferinţă pentru spitale şi DSP-uri
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a anunţat miercuri că specialiştii instituţiei dezvoltă, în prezent, soluţiile tehnice pentru facilitarea comunicării în sistem de videoconferinţă pentru cele 42 de direcţii de sănătate publică şi 55 de spitale pentru care Ministerul Sănătăţii a solicitat aceste servicii.
STS precizează, într-o postare pe pagina de Facebook, că a implementat o aplicaţie informatică prin care sunt centralizate datele medicale privind gestionarea situaţiei cauzate de virusul COVID-19, instituţia furnizând servicii de comunicaţii şi IT autorităţilor naţionale implicate în prevenirea şi combaterea infecţiei cu noul coronavirus.
"Serviciile securizate de comunicaţii voce-video-radio, telefonie şi internet, precum şi aplicaţiile şi echipamentele din centrul de coordonare organizat la nivelul Ministerului Sănătăţii sunt puse la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Aplicaţia informatică de centralizare a datelor poate fi accesată şi actualizată în timp real de reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii prin intermediul celor 154 de tablete puse la dispoziţie de STS. Datele colectate din Bucureşti şi din toate judeţele ţării sunt disponibile, de asemenea, pentru Ministerul Afacerilor Interne şi Institutul Naţional de Sănătate Publică. Inginerii STS au realizat instructaje cu persoanele implicate pentru a putea utiliza în cele mai bune condiţii aplicaţia şi echipamentele puse la dispoziţie", explică STS operaţionalizarea Centrului de Coordonare al Ministerului Sănătăţii.
Persoanele aflate în centrul de comandă pot comunica 24/7 în sistem securizat cu direcţiile de sănătate publică teritoriale, spitale sau alte organizaţii de stat implicate în prevenirea şi combaterea răspândirii SARS-CoV-2.
STS a pus la dispoziţia Ministerului Sănătăţii, din data de 27 februarie, echipamentele şi infrastructura tehnică necesară înfiinţării unui centru de răspuns cu apelare telefonică, prin care personalul specializat oferă informaţii şi consiliere cetăţenilor pentru prevenirea COVID-19. Cetăţenii pot apela gratuit numărul 0800.800.358 (0800 800 FLU). Pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate este o linie dedicată: +4021.320.20.20, apelabilă din orice reţea, cu tarif normal. AGERPRES