Copiii din SUA, ținte ale campaniilor de marketing intensificate ale fabricanților de arme (studiu)

Copiii din SUA, ținte ale campaniilor de marketing intensificate ale fabricanților de arme (studiu)

Fabricanții de arme din Statele Unite și puternicul lor lobby își întăresc campaniile de marketing care îi au ca țintă pe copii, propunând carabine 22 LR ușoare pentru băieți și pistolete roz pentru fete, relevă un studiu publicat joi, citat de AFP. Sunt considerați potențiali clienți copiii de școală primară, cu vârste între 6 și 12 ani, conform raportului realizat de Violence Policy Center, o asociație de luptă împotriva violențelor comise prin arme de foc.

"Dat fiind că principala clientelă — bărbații albi — este pe cale să îmbătrânească și să moară, industria armelor de foc își întoarce privirile asupra copiilor din America. Așa cum industria tutunului caută noi fumători pentru a-i înlocui pe cei în vârstă, fabricanții de arme caută noi trăgători cărora să le vândă produsele lor letale", subliniază raportul.

Constatând că aceste eforturi de marketing 'se intensifică' în direcția tinerilor, Violence Policy Center oferă ca exemplu o serie de carabine 22 LR special concepute pentru copii, cu o gamă de tonuri vii inspirate din creioanele de colorat.

Aceste carabine sunt deliberat fabricate cu mai mult plastic, pentru a fi mai ușoare și pentru a le fi sporită atractivitatea în rândul copiilor.

În spatele acestor campanii se află deseori puternica organizație National Rifle Association (NRA), cea care face cel mai intens lobby în favoarea armelor în America și care încearcă să îi convingă pe părinți să le ofere copiilor lor un prim contact cu armele cât mai devreme posibil.

Tinerii cititori au astfel posibilitatea să se aboneze la revista 'Junior Shooters' și să își procure toate echipamentele de tânăr vânător, de la ținută de camuflaj la carabine autentice.

Nu este neobișnuit în SUA ca minorii de până în 12 ani să fie învățați să tragă cu gloanțe reale, în pofida riscului de rănire produs de reculul armei și a slabei înțelegeri a pericolului printre cei tineri.

În prezent, o treime dintre copiii americani care locuiesc într-o gospodărie au cel puțin o armă. Două milioane dintre ei trăiesc în apropierea unei arme nesecurizate, conform organizației Everytown for Gun Safety.

Nu trece nicio săptămână fără ca în SUA să nu se înregistreze un grav accident care implică un copil și o armă de foc. În unele zone ale țării, armele de foc au devenit a doua cauză a mortalității infantile, după accidentele auto.

AGERPRES


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”