Consumul de pâine neagră a ajuns la 45 milioane euro pe an. Piaţa va creşte cu 40% în 2015
Consumul de pâine neagră a ajuns la 7% din valoarea pieţei de pâine, fiind evaluat la 45 de milioane de euro, iar pentru anul viitor se estimează că va atinge o pondere de 10% din piaţă, a declarat agenţiei MEDIAFAX Aurel Popescu, preşedintele patronatului din industria panificaţiei Rompan.
"În ultimii doi ani s-au înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor de pâine neagră (pâine integrală, graham, de secară sau semialbă). Oamenii au început să fie conştienţi că această pâine face bine organismului şi o cumpără din ce în ce mai mult", a spus Popescu.
El estimează că pâinea neagră, care a ajuns să acopere 7% din piaţa pâinii, va ajunge anul viitor la o cotă de 10%, reprezentând o creştere de peste 40 de procente.
Reprezentantul patronatului a arătat că în alte ţări din UE, consumul de pâine neagră depăşeşte 20% din piaţă.
"Înainte de 1989, în România se mânca pâine neagră, care era mai sănătoasă. După această perioadă, la noi s-a născut ideea că nivelul de trai este dat de consumul de pâine albă. În ultimii ani, însă, tendinţa este de creştere pentru consumul de pâine neagră, după câte observăm din vânzările noastre", a adăugat Popescu.