Consumul a crescut în februarie cu 7,5%, avans stimulat de vânzările de produse nealimentare
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2014, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 1,9%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+2,9%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,0%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2014, comparativ cu luna precedentă a crescut cu 1,3%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+1,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,6%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 0,8%.
Faţă de februarie 2013, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere cu 8,7% datorită creşterilor la vânzările de produse nealimentare (+13,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,7%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,0%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere cu 7,5% comparativ cu luna corepsunzătoare de anul trecut, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+12,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,5%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,8%).
Cumulat pe primele două luni de anul trecut, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere cu 7,0% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+11,4%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,4%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,1%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) din primele două luni ale anului, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere cu 6,3%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+10,9%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,2%).
Sursa: adevarul.ro