Constructorul podului peste Dunăre de la Brăila, acuzat de șantaj de ministrul Transporturilor. Ce condiții pune firma

Constructorul podului peste Dunăre de la Brăila, acuzat de șantaj de ministrul Transporturilor. Ce condiții pune firma

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni, 3 iunie, că firma care a făcut Podul de la Brăila presează cu șantajul.

Podul peste Dunăre de la Brăila FOTO: C. Mazilu

Podul peste Dunăre de la Brăila FOTO: C. Mazilu

Mai exact, ministrul Grindeanu spune că firma solicită CNAIR 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat pe ambele maluri undeva la 90%.

Ministrul spune că asta înseamnă rea voinţă şi nu vor fi de acord cu acest tip de şantaj, iar măsurile vor fi luate în săptămânile şi lunile viitoare.

Ca să fiu cât se poate de clar, în acest moment ne solicită, nu nouă, CNAIR-ului ca să fiu mai exact, 230 de milioane de lei, ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat şi pe malul brăilean, şi pe malul tulcean (…) undeva la 90%, deci se poate da drumul la circulaţie. Nu, solicită încă 230 de milioane, altfel vor respecta termenul pe care îl au, octombrie 2024. Asta înseamnă rea voinţă. Nu o să fim de acord, nici la Minister, nici la CNAIR, cu acest tip de şantaj”, a spus Sorin Grindeanu, după vizita la Drumul expres (Dex6) Brăila-Galaţi, potrivit libertatea.ro.

El a spus că vor fi luate măsuri, dar care nu se vor vedea imediat, ci în câteva luni.

„Ca să vă faceţi o imagine, dincolo de multe alte lucrări pe care consideră dânşii să le plătim noi, mai solicită în suma asta vreo 30 şi ceva de milioane, ce i-am pus noi să refacă pe asfaltul care anul trecut nu a fost de cea mai bună… Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu recepţia, nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest şantaj pe care au încercat să îl facă, având în vedere perioada asta electorală”, a precizat ministrul transporturilor.

Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.

Obiectivul a fost inaugurat pe 6 iulie 2023. La puțin timp după inaugurare, au apărut primele probleme. La finalul lunii august 2023, o filmare apărută în spațiul public arăta cum șuruburile podului se desprindeau ușor, iar CNAIR a dat vina pe neglijența constructorilor și, după verificări, a transmis că 0,4% dintre cele 100.000 de șuruburi erau slăbite.

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pe 1 noiembrie 2023 că podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi recepţionat de CNAIR doar când constructorul va remedia, pe cheltuiala lui, toate abaterile constatate.

De asemenea, pe 2 februarie 2024, ministrul a ţinut să precizeze că, în ciuda problemelor la pod, siguranţa cetăţeanului nu a fost pusă în pericol.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…