„Condiții de muncă și hrană mizerabile la Tarom”. Mărturia unui pilot

„Condiții de muncă și hrană mizerabile la Tarom”. Mărturia unui pilot

Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru „Adevărul”, cauzele protestului care a paralizat compania aeriană de stat astăzi, când 10 curse au fost anulate, din cauză că 29 de piloți s-au declarat „inapți de zbor”. Salariile ar urma să fie renegociate din toamă.

„Condiții de muncă mizerabile” la Tarom , susține un pilot. FOTO: Shutterstock

„Condiții de muncă mizerabile” la Tarom , susține un pilot. FOTO: Shutterstock

Compania TAROM a anunțat anularea a zece curse din data de 8 iulie 2024, din cauza indisponibilității temporare a membrilor echipajului de zbor. 29 de piloți și secunzi s-au declarat inapți de zbor, situație permisă de reglementările internaționale de aviație și politicile interne.

Deciziile individuale ale piloților au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea și confortul pasagerilor și a echipajului, se arată într-un comunicat Tarom.

Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al Tarom, a explicat pentru „Adevărul”, că situația este excepțională, dar până în momentul conversației cu reporterii ziarului, nu s-a anunțat că ar fi o mișcare de protest.

Președintele Sindicatului Unit TAROM, Narcis Pașcu, a declarat pentru Europa FM că „Este o lipsă teribilă de piloți. Este o lipsă teribilă de mecanici. Nu este o formă mascată de grevă”.

„Condiții de muncă și de hrană mizerabile la Tarom”

Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru „Adevărul” care sunt, din perspectiva sa, cauzele haosului de la compania aeriană și motivele care au dus la decizia piloților de a nu se prezenta luni la muncă.

„1. Nu există piloți de rezervă, detașamentul Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar; ATR are cu mai puțin 22; Airbus la fel.

2. Majoritatea piloților din Tarom au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente.

3. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților.

4. Piloții au dus greul menținerii companiei pe linia de plutire și au veniturile echivalente cu cele din anul 2007 noi fiind în anul 2024 totuși.

5. Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii.

6. Condițiile de muncă și hrană sunt mizerabilă”.

Osiceanu a precizat că nu este membru de sindicat și nu vorbește decât în nume personal.

Salarii renegociate din toamnă

Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al Tarom , a susținut că zilele acestea nu s-au purtat negocieri directe cu sindicatul piloților cu privire la salarii, dar acestea urmează să fie negociate în toamnă.

Osiceanu a explicat că nivelul salariilor piloților și secunzilor este similar cu cele din 2007. Astfel, un pilot Tarom poate ajunge la 4.500 de euro/lună, în contextul în care o companie privată oferă circa 10.000 de euro.

Oficiali Tarom au confirmat că există, într-adevăr, o diferență salarială.

În ceea ce privește un plan de rezervă pentru situațiile în care piloții se declară inapți, Anghel susține că în mod normal acesta acoperă 3-4 echipaje, însă în situația de față au fost 29 de piloți și secunzi inapți. În total, la Tarom lucrează circa 150 de piloți.

Reprezentantul Tarom nu a dorit să comenteze, până la publicarea materialului, vis-a-vis de acuzațiile privind „condițiile de muncă și de hrană mizerabile” menționate de pilotul Cezar Osinceanu.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Mircea Geoană, desființat într-un editorial de un cunoscut jurnalist

2 Dispariția misterioasă a unui bancher a provocat o undă de șoc. Apoi a venit o factură de 11 milioane de dolari

3 Soția lui Gigi Mulțescu / „După al doilea vaccin, boala lui s-a accelerat“

4 Sprijinite de tancuri și acoperite de avioane de luptă cu bombe cu planare, trupele ucrainene au străpuns linia defensivă din Kursk într-un nou punct …

5 Motivul bizar pentru care o femeie din Hawaii vrea să se mute în România. Ce sfaturi îi dau străinii stabiliți în țară și românii