Companiile din România identifică o fraudă produsă de către angajaţi în mai mult de un an (analiză)

Companiile din România identifică o fraudă produsă de către angajaţi în mai mult de un an (analiză)

Durata medie de identificare a unei fraude în companiile din România depăşeşte un an de la momentul săvârşirii acesteia, în timp ce media înregistrată la nivel global este de 14 luni, reiese dintr-o analiză întocmită de Corporate Intelligence Agency, companie de management al riscului dedicată mediului de afaceri, în acord cu raportul ACFE (Association for Certified Fraud Examiners).

"Pe de altă parte, din perspectiva Codului Muncii din România, angajatorii au la dispoziţie un termen de doar 6 luni pentru aplicarea oricărei sancţiuni disciplinare, inclusiv concedierea angajatului, sub efectul prescrierii după depăşirea perioadei. În acest context, implementarea în companii a unor măsuri de prevenţie a fraudei, concomitent cu derularea de interviuri de profiling pentru angajaţi, pentru a stabili înclinaţia acestora către fraudă, pot constitui unele dintre cele mai importante măsuri de limitare a fraudei interne în companii", susţin specialiştii.

Potrivit sursei citate, pentru a preveni şi depista cazurile de fraudă, companiile trebuie să investească în personal specializat, cu competenţe în perfecţionarea sistemelor de compliance şi securitate a datelor, respectiv a sistemelor informatice.

În viziunea experţilor, o creştere minimă de circa 30% a bugetului dedicat acestui aspect poate fi suficientă pentru a limita potenţialul de fraudă internă în organizaţii.

În acelaşi timp, zona ce presupune realizarea profilului angajaţilor, pentru a stabili înclinaţia acestora către fraudă, pentru detectarea comportamentului simulat, a indicatorilor paraverbali, pentru aflarea mai multor informaţii despre angajaţi, despre competenţele, motivaţiile şi caracterul acestora, capătă un interes tot mai mare din partea companiilor, ai căror manageri realizează beneficiile unui astfel de instrument. Specialiştii recomandă, astfel, că apelarea la asemenea resurse încă din faza de angajare de personal, în contextul creşterii cazurilor de fraudă.

"Prin activităţi susţinute de evaluare, prevenire, identificare şi combatere a fraudei, efectuate de către companii specializate, se poate asigura eliminarea vulnerabilităţilor şi minimizarea pierderilor cu până la 95%, aceste companii contribuind astfel, strategic, la dezvoltarea sustenabilă a afacerilor celor care utilizează aceste tipuri de servicii", se menţionează în analiză.

Corporate Intelligence Agency este o companie de management al riscului dedicată exclusiv mediului de afaceri, specializată în identificarea potenţialelor vulnerabilităţi, riscuri sau oportunităţi de business ale companiilor care apelează la serviciile sale. AGERPRES


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…