Compania Euro Construct Trading '98 a intrat în insolvenţă, pentru că nu şi-a primit banii pe lucrările executate
Euro Construct Trading '98 a intrat în insolvenţă pe fondul crizei de lichiditate pe care o traversează din semestrul al doilea 2017, generată de neîncasarea la timp a sumelor datorate de beneficiarii lucrărilor pe care compania le-a executat până în prezent.
"Societatea comercială Euro Construct Trading '98 SRL a primit aprobarea din partea instanţei la cererea sa de reorganizare judiciară, depusă la Tribunalul Bucureşti, Secţia a VII-a Civilă, în temeiul Legii nr. 85/2014 privind procedura insolvenţei. Scopul pentru care societatea a solicitat acest lucru este de a proteja locurile de muncă ale salariaţilor societăţii, precum şi de a putea derula în bune condiţii activitatea sa pe şantierele aflate în lucru la data introducerii cererii, până la finalizarea tuturor lucrărilor, conform angajamentelor asumate. Motivul pentru care societatea s-a văzut nevoită să apeleze la această prevedere legală în vigoare, îl reprezintă criza de lichiditate pe care societatea o traversează din semestrul II/2017 şi care a fost generată de neîncasarea la timp a sumelor datorate către societate din partea beneficiarilor lucrărilor pe care societatea le-a executat până în prezent", se arată într-un comunicat al companiei, remis miercuri AGERPRES.
Potrivit sursei citate, beneficiarii Euro Construct Trading '98 sunt în cea mai mare parte companii care administrează infrastructura de transporturi a României, iar întârzierile la plată pentru sumele certe, lichide şi exigibile cuvenite de drept societăţii depăşesc - în unele cazuri - trei ani de la data finalizării lucrărilor.
Lipsa recepţiei finale a lucrărilor respective a condus la imposibilitatea deblocării garanţiilor reale (sume de bani în cash) depuse de societate în conturi speciale de garanţie, deschise la bănci comerciale şi blocate la dispoziţia beneficiarilor lucrărilor, potrivit legii.
În acest sens, un exemplu îl constituie, potrivit Euro Construct Trading '98, lucrările pentru reabilitarea linei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European (Tronson 1: Frontiera - Curtici - Arad - km 614), proiect cu finanţare europeană, au fost finalizate de către asocierea al cărei lider este societatea încă din anul 2014, când lucrarea a fost predată integral beneficiarului, însă, până în prezent, procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor nu a fost semnat de către compania beneficiară, fapt care a generat blocarea în toată această perioadă a sumei de peste 60 milioane lei în conturile de garanţii deschise potrivit prevederilor legale.
"Societatea îşi exprimă pe această cale regretul său profund pentru faptul că nu mai poate credita în continuare companiile beneficiare în aşteptarea deblocării sumelor extrem de mari consemnate drept garanţii în conturile deschise şi aflate la dispoziţia beneficiarilor şi speră ca toate companiile beneficiare să îşi îndeplinească cât mai curând obligaţiile legale ce le revin privind recepţia la finalizarea lucrărilor, care înregistrează întârzieri chiar şi de peste 3 ani faţă de termenul legal", se spune în comunicat.
Compania dă asigurări colaboratorilor săi că face toate eforturile, alături de administratorul judiciar pe care l-a ales, respectiv Dinu Urse şi Asociaţii SPRL, pentru redresarea cât mai urgentă a situaţiei sale financiare şi subliniază că este vorba strict la o criză de lichiditate şi nicidecum la o posibilă stare de insolvabilitate.
De fapt, Euro Construct Trading '98 are o situaţie financiară stabilă şi pozitivă, înregistrând profit din activitatea sa în mod permanent, pe toată perioada de 19 ani ce a trecut de la înfiinţarea sa, în data de 26 iunie 1998 şi până în prezent.
Sumele pe care compania le are de încasat în prezent depăşesc cu mult toate datoriile sale, astfel încât există certitudinea depăşirii cu bine a acestei crize de lichiditate temporare, creată prin întârzierile nejustificate în efectuarea plăţilor cuvenite de drept Euro Construct Trading '98.
"Pentru evitarea oricărui dubiu, societatea precizează faptul că gradul său de solvabilitate este unul extrem de bun, însă acesta este afectat de întârzierile extrem de mari în plata contravalorii lucrărilor executate pentru companiile beneficiare care administrează infrastructura de transporturi. Acest fapt a condus la imposibilitatea achitării la timp a furnizorilor societăţii, dar a generat în acelaşi timp şi un număr de litigii care se află pe rolul instanţelor de judecată şi care nu pot fi imputate societăţii, managementului acesteia sau strategiei de dezvoltare aplicată pe întreaga perioadă de existenţă a societăţii", se mai spune în document. AGERPRES