CNAIR a recepționat lotul 4 al autostrăzii Lugoj/Deva, dar spune că drumul NU poate fi deschis circulației! Ce cretini guvernează această țară, oameni buni?
CNAIR a recepționat lotul 4 al autostrăzii Lugoj/Deva, dar spune că drumul NU poate fi deschis circulației! Ce cretini guvernează această țară, oameni buni? Lotul 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, între Șoimuș și Ilia, în județul Hunedoara, a fost recepționat, dar nu poate fi deschis circulației, din cauză că nu poate fi descărcat traficul, informează CNAIR, citează Mediafax.
Vești proaste pentru șoferii care mai credeau în promisiunea autorităților că luna aceasta vor fi deschiși traficului circa 43 de kilometri din autostrada Lugoj – Deva la care se lucrează din 2013. Compania de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) anunță că, de fapt, pentru moment a fost recepționat doar lotul construit de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Șoferii nu se pot folosi de cei 22 de noi kilometri de șosea de mare viteză în lipsa bretelelor de la nodul Ilia, scrie G4Media.ro .
Acestea sunt, însă, parte a contractului cu spaniolii de la Comsa, care construiesc lotul 3 al autostrăzii, și cărora CNAIR le-a refuzat recepția „din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”. Potrivit unor surse, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, va face astăzi o vizită în zonă pentru a discuta cu drumarul spaniol.
Minivacanța de Sfânta Maria ar fi trebuit să ne găsească cu încă 43 de noi kilometri de autostradă, în condițiile în care ambii constructori ai loturilor 3 si 4 ai autostrăzii Lugoj-Deva au anunțat că au terminat lucrările și au cerut ca cei de la CNAIR să facă recepția acestora. Surpriză, însă. Specialiștii CNAIR au recepționat doar ultimul lot al autostrăzii, cel construit de asocierea română Tehnostrade-Spedition UMB.
Autostrada Lugoj-Deva – lot 4
Lungime: 22,13 km
Constructor: Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
Valoare contract: 419,4 mil. lei
Ordin de începere a lucrărilor: iunie 2013
Dar veștile proaste nu se opresc aici. „Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 (A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara (Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector. Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”, anunta CNAIR.
„Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul. In această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L.-COMSA S.A.-Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între nodurile Șoimuș și Ilia. De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor”, adaugă reprezentanții CNAIR.
Potrivit CNAIR, spaniolii au fost la un pas de rezilierea contractului în 2017 din cauza faptului că ar fi folosit materiale de slabă calitate și nu ar fi respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier, a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.
Potrivit unor informatii G4Media.ro, acum constructorului spaniol i se reproșează că nu a așternut bine asfalatul în zona rampelor de acces pe poduri, că s-au format ravene în taluz şi fisuri și că nu are gata marcajele. Remedierea unora dintre neconformitați ar putea presupune, potrivit unor surse, lucrări de drenaj și înlocuirea pământului. Culmea este că auzim de aceste probleme de construcție abia acum.
Autostrada Lugoj-Deva lot 3
Lungime: 21,14 km
Constructor: Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.
Valoare contract: 579,9 mil. lei
Ordin de începere a lucrărilor: noiembrie 2013
Ministrul Răzvan Cuc se va deplasa astăzi pe șantier pentru a discuta cu spaniolii de la Comsa și a-i convinge să accepte o recepție parțială a bucății cu bretelele rutiere de la nodul Ilia. Dacă nu va reuși, cei 22 de kilometri deja recepționați vor rămane nefolosiți până când spaniolii de la Comsa vor finaliza reparațiile cerute de CNAIR.