CNAB: CN Aeroporturi București nu are nicio relație contractuală cu UBER; spațiul de reclamă este contractat de o agenție media
Compania Națională Aeroporturi București nu are nicio relație contractuală cu Uber, iar spațiul de reclamă este contractat de o agenție media, precizează CNAB, în urma afirmațiilor reprezentanților Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), care amenință că se vor retrage din Aeroportul Otopeni, dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile de transport în sistem Uber.
De asemenea, CNAB atrage atenția supra faptului că autoturismele Uber nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate, iar accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coandă, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit.
Referitor la afirmația COTAR potrivit căreia companiile de taxi plătesc taxe pentru a opera pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, CNAB susține că nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport, singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR fiind cele aferente reclamei pe care acestea și-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 euro lunar.
"Având în vedere cele afirmate de confederația COTAR într-un comunicat de presă de azi, 29.11.2016, facem următoarele precizări: Autoturismele UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate. Accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coandă, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit. CN Aeroporturi București nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la C.O.T.A.R. sunt cele aferente reclamei pe care acestea și-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 de euro lunar. CN Aeroporturi București nu are nicio relație contractuală cu UBER. Spațiul de reclamă este contractat de o agenție media", spune CNAB, într-un comunicat remis marți AGERPRES.
Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internațional Henri Coandă se vor retrage, de săptămâna viitoare , dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile de transport în sistem Uber, atrag atenția reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), într-un comunicat de presă, transmis marți AGERPRES.
Transportatorii susțin că suma pe care o plătesc aeroportului pentru a avea dreptul să opereze în zonă este de circa 220.000 de euro anual.
"Conducerea Aeroportului Henri Coandă, din București, ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximetriștilor care operează ilegal în zona aeroportului și permite accesul mașinilor în sistem Uber. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetățenii români sau străini care au nevoie de transport înțeleg că Uber este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinație. Probabil că au uitat cei care conduc aeroportul de la Otopeni că o studentă din Japonia a fost ucisă cu bestialitate, acum câțiva ani, de un 'pirat' care se ocupa cu racolarea de clienți dezinformați și creduli. Înțelegem că se încurajează pirateria, cu absolut toate consecințele acestei activități, pe Aeroportul Henry Coandă, însemnând frauda fiscală, distrugerea imaginii României în lume și, pe cale de consecință, subminarea economiei naționale, dar și alte fapte penale, de la agresiuni, sechestrare de persoane și tâlhărie, până la viol și crimă!", noteză oficialii COTAR.
Potrivit sursei citate, în virtutea sumelor pe care le plătesc anual companiile de taxi pentru a opera pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, se solicită înlăturarea panoului publicitar din zonă, prin care se încurajează activitatea Uber, în caz contrar taximetriștii amenințând că își vor înceta activitatea în acel perimetru.
"Pirații de la aeroport strică imaginea companiilor de taxi din România și chiar imaginea României în lume. Noi am purtat negocieri ani în șir, pentru activitatea desfășurată la Aeroportul Henry Coandă. Am respectat absolut tot ce ni s-a impus. În această vară, Guvernul a simțit nevoia să dea chiar o Ordonanță de Urgență, pentru a reglementa volumul obligatoriu al mașinilor care operează ca taximetre la aeroport. Acum constatăm cu stupoare că Uber este acceptat și promovat ca operator de taxi și de transferuri de persoane, dincolo de toate negocierile care s-au purtat în ultimii ani (...) Ne permitem, ca plătitorii acestei taxe de 220.000 de euro anual, să le dăm un ultimatum celor care conduc aeroportul de la Otopeni: dacă până luni nu va fi înlăturat panoul care face reclamă transportului în sistem Uber, toate companiile de taxi plătitoare de taxe pentru a opera pe aeroport se vor retrage. Facem acest lucru pentru o economie corectă în România, în acord cu legislația în vigoare, dar și pentru că nu putem închide ochii în fața pericolelor la care sunt expuși clienții, prin dezinformarea lor chiar cu acordul conducerii aeroportului. Dorim să asigurăm un transport civilizat, cu prețuri corecte, afișate la vedere, fără posibilitatea de negociere, dar și să garantăm siguranța clienților care au nevoie de transport în regim de taxi sau de transferuri de la Aeroportul Internațional Henri Coandă de la Otopeni", susține COTAR.
AGERPRES