CNA: Gold FM - amendă de 100.000 de lei pentru modul de reflectare a agresiunii ruse împotriva Ucrainei
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, joi, postul Gold FM cu două amenzi, de 100.000 de lei şi, respectiv, de 10.000 de lei, pentru modul de reflectare a agresiunii Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei.
Potrivit unui comunicat al CNA transmis AGERPRES, Consiliul a analizat, în şedinţele de marţi şi de joi, rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a autosesizării şi a sesizărilor primite privind modul în care s-a reflectat în cadrul unor emisiuni de ştiri şi dezbateri subiectul agresiunii Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei.
Rapoartele analizate s-au referit la emisiuni difuzate în perioada 24 februarie - 18 martie de şapte posturi centrale de televiziune - Antena 1, Antena 3, Digi 24, Kanal D, Prima TV, Pro TV, TVR 1, precum şi de posturile de radio Digi FM şi Gold FM.
CNA a decis joi, având în vedere nerespectarea dispoziţiilor legislaţiei audiovizualului referitoare la asigurarea informării corecte, să sancţioneze postul Gold FM cu amendă de 100.000 de lei. Consiliul a constat că radiodifuzorul a încălcat prevederile articolului 3 alineatul (2) din Legea audiovizualului 504/2002, precum şi dispoziţiile articolului 64 alineatul 1 literele a) şi b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual la difuzarea emisiunilor "Scamatoriile Iosefinei" din 5 martie şi "Ce-i în Guşă şi-n căpuşă!" din 10 şi 11 martie.
De asemenea, pentru nerespectarea dispoziţiilor articolului 47 alineatul (3) la ediţia din 2 martie a emisiunii "Ce-i în Guşă şi-n căpuşă!", CNA a sancţionat postul Gold FM cu amendă de 10.000 de lei.
Potrivit articolului 3 alineatul (2) din Legea audiovizualului, "toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor".
Articolul 64 alineatul (1) stipulează că "în virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă".
Articolul 47 alineatul (3) prevede: "Sunt interzise în programele audiovizuale afirmaţii defăimătoare generalizatoare la adresa unui grup/comunităţi definit(e) de gen, vârstă, rasă, etnie, naţionalitate, cetăţenie, credinţe religioase, orientare sexuală, nivel de educaţie, categorie socială, afecţiuni medicale sau caracteristici fizice". AGERPRES