CNA: Antena 1 are un buget de operare de 48,3 milioane euro şi venituri de 50 de milioane euro pe an
Antena 1 are un buget total de operare de 48,3 milioane de euro pe an, inclusiv cheltuieli de producţie şi marketing şi costuri salariale, şi venituri estimate de 50 de milioane de euro, potrivit unor documente depuse de Antena TV Group la CNA, care a acordat, joi, o nouă licenţă pentru acest post.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, o solicitare a societăţii Antena TV Group SA de acordare a unei noi licenţe audiovizuale, prin reţele de comunicaţii electronice (prin cablu, n.r.), pentru Antena 1. Această televiziune generalistă deţine deja două licenţe pe care emite în prezent, una prin satelit şi una terestră (aceasta din urmă urmând să fie închisă pe 17 iunie, în contextul încetării emisiei analogice terestre TV în România).
CNA a acordat noua licenţă cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi la şedinţa de joi (Florin Gabrea, Valentin Jucan, Viorel Buda, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea).
Pe de altă parte, Antena TV Group a solicitat şi a primit aprobarea CNA să modifice uşor structura de programe a Antena 1, în sensul difuzării unui mai mare procente de programe de divertisment - 50,8% (faţă de 50% până în prezent) şi al introducerii unui procent de 0,2% de programe religioase. Totodată, Antena 1 va continua să difuzeze la fel ca şi până în prezent programe de informare (20%), filme (14%) şi publicitate şi teleshopping (15%).
De asemenea, potrivit documentelor depuse de Antena TV Group la CNA, fiind vorba despre o televiziune care funcţionează de peste 20 de ani, nu se poate vorbi despre o investiţie iniţială, o parte dintre echipamente fiind deja amortizate.
Însă Antena TV Group precizează că bugetul total de operare al televiziunii Antena 1 este de 48,3 milioane de euro pe an, fiind compus din: cheltuieli de producţie şi marketing, inclusiv cele salariale (41,3 milioane de euro pe an), cheltuieli administrative (5 milioane de euro pe an) şi amortizări echipamente existente (2 milioane de euro pe an).
Aceste cheltuieli vor fi susţinute de venituri anuale de aproximativ 50 de milioane de euro pe an, generate din publicitate (90%) şi alte venituri (10%), conform aceloraşi documente depuse la CNA.
Pe de altă parte, Antena TV Group a solicitat CNA modificarea acţionariatului societăţii, modificare pentru care compania a primit deja acordul Consiliului în şedinţa din 23 aprilie.
Astfel, fiicele lui Dan Voiculescu , Camelia şi Corina, vor continua să fie principalii acţionari ai Antena TV Group SA şi îşi vor menţine numărul de acţiuni, respectiv: Camelia Voiculescu - 41,780095%, iar Corina Voiculescu - 37,457653%.
Totodată, alţi acţionari ai Antena TV Group care îşi menţin numărul de acţiuni sunt Mihai Lazăr (8,644884%) şi Fundaţia Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României (membru fondator şi preşedinte Dan Voiculescu) - 3,91666%.
Un alt acţionar, Anca Raluca Gheorghe, îşi reduce uşor numărul de acţiuni, de la 4,322442% la 3,750282%. În schimb, un alt acţionar, societatea Grivco SA, îşi creşte uşor numărul de acţiuni, de la 3,878266% la 4,450426%.
Acţionarii Grupului Industrial Voiculescu şi Compania (Grivco) SA sunt Camelia Voiculescu - 39,125%, Corina Voiculescu - 39,125%, Anca Raluca Gheorghe - 8,83% (faţă de 10% până în prezent), Mihai Lazăr - 10% şi Elena Sorina Constanda - 1,75% şi Grivco SA - 1,17% (faţă de 0% până acum), potrivit CNA.
CNA a aprobat, joi, modificarea acţionariatului Antena TV Group, care deţine pe lângă Antena 1 şi televiziunile Antena Stars şi Euforia Lifestyle TV. Decizia de modificare a acţionariatului a fost luată cu şapte voturi "pentru" şi unul "împotrivă" (Gabriel Tufeanu).
Însă, din cauză că legislaţia audiovizualului prevede că pot fi aduse modificări unei licenţe audiovizuale doar după minimum un an de la începerea difuzării serviciului de programe, prelungirea valabilităţii sau preluarea licenţei audiovizuale, CNA a aprobat, joi, modificarea acţionariatului doar în cazul Antena 1 şi al Antena Stars. În cazul Euforia Lifestyle TV, CNA a decis să amâne discutarea subiectului, întrucât licenţa acestei televiziuni a fost prelungită pe 18 decembrie 2014 şi, deci, nu pot fi făcute modificări în această licenţă, nici măcar în privinţa modificării acţionariatului societăţii. Pentru a nu mai exista "anomalii" de acest gen, CNA plănuieşte să modifice legislaţia secundară a audiovizualului.
Pe de altă parte, CNA a aprobat, joi, şi modificarea uşoară a structurii de programe a Antena Stars, în sensul difuzării unui procent mai mic de programe de informare - 9% (faţă de 10,71% până în prezent) şi a unui procent mai mic de programe de divertisment - 62,64% (faţă de 66,32%). De asemenea, Antena Stars va introduce în grila sa filme - 3% şi va creşte procentul de emisiuni educative difuzate - 3,57% (faţă de 1,78% până în prezent). Emisiunile educative vizate de Antena Stars sunt, potrivit noii grile depuse la CNA, "Star Chef" şi "Refresh by Oana Turcu".
Totodată, Antena TV Group a primit aprobarea CNA de a modifica uşor structura de programe în cazul unor staţii locale. Cea mai semnificativă modificare în acest sens este aceea că Antena 1 Sibiu va începe să difuzeze programe producţie proprie, într-un procent de 2,26% (programe de informare), şi nu va mai retransmite integral programul staţiei centrale, din Bucureşti, a Antena 1, potrivit informaţiilor prezentate în şedinţa CNA de joi.
Sursa: mediafax.ro