Totodată, potrivit sursei citate, numărul total de personal al CN Aeroporturi Bucureşti a rămas constant - 1.499 posturi.
"Procesul de reorganizare (nu restructurare) a companiei a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie din data de 10.06.2022 şi a presupus atât transformarea a 30 poziţii de conducere în poziţii de execuţie cât şi transferarea unor posturi vacante din zona de suport-administrativ (de exemplu financiar, resurse umane, strategie, comunicare etc) către zona operaţională, respectiv inspecţie şi control al activităţilor de terminal şi facilităţi sau poziţii aferente activităţilor pe platformă. Astfel, s-a obţinut o suplimentare a numărului de personal care intră în contact direct cu pasagerii şi care să poată lua măsurile care se impun pentru reducerea aglomeraţiei. Foarte important, numărul total de personal al CN Aeroporturi Bucureşti a rămas constant - 1499 posturi, cu menţiunea că posturile vacante au fost direcţionate în majoritate către zona operaţională", se precizează în documentul citat.
Potrivit CNAB, nu au fost înregistrate curse anulate sau întârziate ca urmare a controlului de securitate sau a celui de frontieră, iar timpul de aşteptare la aceste controale este aproximativ jumătate din cel înregistrat pe alte aeroporturi europene.
CNNAB reaminteşte, în context, măsurile pe care le-a luat pentru gestionarea traficului ridicat din ultima perioadă. Este vorba despre informarea pasagerilor în ceea ce priveşte cursele amânate sau anulate prin afişarea în timp real pe site-ul companiei a situaţiei actualizate, informarea asupra necesităţii ca pasagerii să ajungă la aeroport cu 2,5 - 3 ore înainte de zbor (recomandare valabilă pe toate aeroporturile internaţionale din Europa şi recomandarea către pasageri pentru utilizarea pe cât posibil a serviciilor de check-in online (pentru evitarea aglomeraţiei de la ghiseele de check-in). De asemenea, CNAB a recomandat pasagerilor să călătorească, când este posibil, numai cu bagaj de mână, ceea ce permite evitarea prezentării la check-in, dar şi eliminarea aşteptării lungi pentru recuperarea bagajului de cală.
Compania a amenajat spaţii de aşteptare, în zona publică, pentru pasagerii ale căror zboruri au fost întârziate sau care au sosit la aeroport cu mult timp înainte de zbor. Pentru posesorii de paşaport biometric este recomandată utilizarea celor 6 posturi de control automat de pe fluxul de plecări internaţionale iar pentru sosirea/plecarea de la aeroport este recomandată utilizarea transportului public (tren, autobuze STB, dar şi taxi sau servicii de ride-sharing).
"Precizăm că lipsa acută de personal din industria aviatică, fenomen prezent astăzi în întreaga lume, afectează aeroporturile din Bucureşti în măsura în care atât companiile aeriene cât şi companiile de handling care le asigură serviciile la sol se confruntă cu această problemă, numărul de personal al CNAB fiind cel adecvat pentru serviciile pe care le prestează şi care ţin, în special, de punerea infrastructurii aeroportuare la dispoziţia operatorilor aerieni, respectiv acelaşi număr de personal ca şi în 2019, anul cu cele mai ridicate valori ale trafic, dar cu un număr mai mare de personal în zona de execuţie şi operaţional", se mai arată în comunicat.