Clipurile lui Donald Trump, virale pe TikTok, după ce și-a făcut cont pe platforma pe care a vrut să o interzică VIDEO
La patru ani după ce Donald Trump a încercat să interzică TikTok, aplicația video din China a devenit una dintre cele mai importante componente ale campaniei sale prezidențiale. În doar două luni, fostul președinte a ajuns la aproape 10 milioane de urmăritori pe această platformă, relatează Washington Post.
Scenă din clipurile virale ale lui Donald Trump pe TikTok FOTO Captură Video
Succesul său pe aplicația iubită de generația Z a luat prin surprindere chiar și propria echipă de campanie, care a dezbătut în această primăvară dacă ar s-ar cuveni ca el să-și facă cont pe o platformă despre care spunea cândva că reprezintă o amenințare la adresa securității naționale. Mulți republicani continuă să atace aplicația chinezească ca fiind un „fentanil digital" menită să spele creierul adolescenților americani.
Însă mai recent, în contextul unei noi curse prezidențiale ce se anunță foarte competitivă cu vicepreședinta Kamala Harris, echipa lui Trump consideră acum TikTok drept o armă secretă pentru a ajunge la votanții tineri. Cu mai puțin de 100 de zile până la alegeri, echipa lucrează intens la strategia care să îl prezinte pe Trump drept „cel mai mare entertainer ... de pe planetă", potrivit unui consilier de-ai săi.
Asistenții candidatului republican la președinția SUA țin sesiuni de brainstorming dimineața și încearcă să organizeze apariții ale celebrităților pentru platformă. Oficialii de campanie îl urmăresc pe Trump în deplasări înregistrând, în căutarea momentelor virale. Echipa lui Trump a angajat chiar și un specialist în TikTok în grupa de vârstă de 20 de ani pentru a ajuta la realizarea clipurilor.
Ca și candidatul însuși, conținutul video nu abordează în profunzime probleme politice, iar majoritatea videoclipurilor sale au o durată mai mică de 15 secunde. Obiectivul, au declarat membrii echipei sale, este de a crea clipuri scurte și de efect, care să contribuie la umanizarea fostului președinte și la amplificarea simțului său al umorului, precum și a carismei; în argoul TikTok, „aurei" sale.
Unul dintre obiective este acela de a arăta potențialilor alegători o latură mai naturală, mai fermecătoare a lui Trump, spre deosebire de candidatul pe care l-au văzut cuprins de furie, adresând injurii sau fotografiat de poliție, precum și de a ocoli presa tradițională, pe care consilierii cred că alegătorii tineri o evită din ce în ce mai mult.
„El este făcut pentru acest gen de conținut", a spus unul dintre membrii echipei sale.
TikTok este una dintre cele mai populare platforme online din SUA, cu peste 170 de milioane de conturi. Anul trecut, o treime dintre adulții cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani au declarat pentru Pew Research Center că intră aici din ce în ce mai frecvent pentru a se informa.
„TikTok este printre puținele platforme de social media care oferă conținut politic persoanelor care nu urmăresc conturi politice și are un motor de distribuție și descoperire incredibil de puternic", a explicat Kyle Tharp, un fost agent democrat care scrie FWIW, un buletin informativ despre politica digitală.
Echipa lui Trump a postat doar nouă videoclipuri și a făcut acest lucru în mare parte din mers, fără să aloce timp special în acest. Echipa TikTok formată din trei persoane, care au vorbit sub rezerva anonimatului, lucrează alături cu echipele de operațiuni și de călătorie ale campaniei pentru a maximiza oportunitățile din programul său. „Trebuie să încercăm să ne strecurăm atunci când putem", a declarat un membru al echipei.
Trump are ultimul cuvânt de spus cu privire la videoclipuri înainte ca acestea să fie postate, dar cea mai mare parte a muncii este făcută de echipa sa, spre deosebire de postările de pe vechiul său cont de Twitter, pe care le scria adesea chiar el de pe telefon.
Într-o declarație, Danielle Alvarez, consilier principal al campaniei Trump, a declarat că TikTok-ul său a fost „cea mai de succes lansare din istoria politică" și că „carisma și autenticitatea lui Trump” au fost „sosul său secret". „Oamenilor le place să vadă numeroasele laturi ale președintelui Trump pe care media Fake News refuză în mod deliberat să le acopere", a spus ea.
În această primăvară, membrii cercului lui Trump , inclusiv consilierii Kellyanne Conway și David Urban, care au făcut lobby pentru TikTok , au început să îl încurajeze să folosească aplicația, pe care au descris-o ca fiind o sursă neexploatată de sentimente pro-Trump online. Până în aprilie, TikTok avea de aproximativ două ori mai multe mesaje pro-Trump decât mesaje de susținere a președintelui Joe Biden, potrivit unui oficial TikTok care a vorbit sub rezerva anonimatului pentru a discuta despre statistici interne.
Campania lui Biden a postat mai mult de 300 de videoclipuri pe TikTok și a câștigat în cinci luni doar 400 000 de urmăritori, deși, la fel ca multe "camere de război" ale campaniilor de pe rețelele sociale, a încercat cam de toate: explicații politice, prezentăriși apeluri directe ale candidatului către cameră. Niciunul nu a devenit însă prea populare, dimpotrivă, multe dintre ele au provocat un val de comentarii furioase cu privire la semnarea de către Biden a unei legi care ar putea interzice aplicația la nivel național chiar de anul viitor.
La 1 iunie, Trump a postat videoclipul său de debut pe TikTok, în care apărea șeful Ultimate Fighting Championship (arte marțiale mixte), Dana White, anunțând că fostul președinte și-a făcut cont pe aplicație, alături de înregistrare video cu acesta intrând într-o arenă în mare fanfară. „Este onoarea mea", a spus Trump în clip, care a fost vizionat de aproape 170 de milioane de ori până în această săptămână.
În general, contul lui Trump s-a concentrat pe apariția celebrităților apolitice și a momentelor pline de culoare din timpul campaniei. Într-un videoclip din iunie, cu peste 80 de milioane de vizualizări, Trump strânge mâinile unei mulțimi de oameni cărora le promite „niciun impozit pe bacșișuri” în timpul unei opriri de campanie la un local din Philadelphia. Videoclipul se încheie cu el ținând în mână o fotografie înrămată cu el și promițând: „Voi salva TikTok”.
În câteva zile, contul de TikTok al lui Trump a depășit contul vechi de câteva luni al lui Biden, iar campania sa a început să difuzeze videoclipurile sale în e-mailurile trimise donatorilor și jurnaliștilor pentru a sublinia popularitatea sa. Atenția obținută de fostul președinte american pe TikTok a crescut și mai mult după ce acesta a supraviețuit unei tentative de asasinat: Peste 400 000 de videoclipuri TikTok au fost realizate despre el în săptămâna de după tentativa de asasinat, înregistrând miliarde de vizualizări, potrivit unui raport al firmei de analiză Zelf.
Cu toate acestea, influența lui Trump asupra platformei a fost contestată recent de un val de atenție pentru campania lui Harris. Prezența online a vicepreședintei SUA, al cărei cont de TikTok a atras patru milioane de urmăritori de la lansarea sa luna trecută, a fost stimulată online de o armată de editori video și creatori de meme-uri, precum și de apariții alături de celebrități precum rapperul Megan Thee Stallion, care a cântat la un miting al lui Harris din Atlanta.
Sursa: adevarul.ro