„Clienții se trezesc cu picioarele ude”. Proprietarul unui imperiu culinar dă în judecată consiliul municipal din Veneția din cauza valurilor provocate de ambarcațiuni

„Clienții se trezesc cu picioarele ude”. Proprietarul unui imperiu culinar dă în judecată consiliul municipal din Veneția din cauza valurilor provocate de ambarcațiuni

Arrigo Cipriani spune că valurile provocate de navele care ignoră limitele de viteză pe canalul Giudecca ajung să-i stropească pe clienți.

Veneția FOTO: Arhivă

Veneția FOTO: Arhivă

Imperiul culinar Harry's Bar este la fel de sinonim cu Veneția ca și canalele sale, inventând cocktailul bellini și găzduind oaspeți de seamă precum Orson Welles, Ernest Hemingway și Charlie Chaplin în timpul celor 93 de ani de activitate.

Însă bătaia apelor orașului s-a dovedit a fi prea mult pentru proprietar, Arrigo Cipriani, care a dat în judecată consiliul orașului și căpitănia portului pentru că picioarele clienților săi înstăriți continuă să fie udate de valurile bărcilor în viteză.

Cipriani, în vârstă de 92 de ani, a declarat că s-a săturat de presupusa incapacitate a autorităților de a lua măsuri serioase împotriva unei probleme care a provocat de mult timp proteste din partea locuitorilor din Veneția.

Cipriani deține Harry's Bar în Piața San Marco, dar bărcile care circulă cu viteză pe canalul Giudecca împiedică clienții să se bucure de terasa celuilalt local al său, Harry's Dolci de pe insula Giudecca, scrie theguardian.com.

El a optat pentru o acțiune în justiție, o măsură fără precedent care probabil va genera și alte cazuri, după ce o cerere de a instala „apărători de stropi” a fost respinsă de superintendentul patrimoniului din Veneția.

„Din ce în ce mai des, cei care stau la Harry's Dolci se trezesc cu picioarele ude din cauza valurilor din canalul Giudecca, care sunt provocate de bărcile care trec în viteză fără să respecte limitele de viteză”, a declarat el pentru Corriere della Sera.

Cipriani a susținut că valurile din canalul Giudecca deveneau „din ce în ce mai înalte”.

El a adăugat: „Este o problemă gravă pentru cei care se plimbă pe maluri, deoarece acestea sunt alunecoase, pentru cei care au o barcă mică, deoarece este dificil să mențină cursul, și pentru cei care vâslesc, deoarece vâslitul a devenit tot mai periculos. Problema valurilor s-a agravat pentru că liderii nu cunosc orașul. Cei care încalcă limita de viteză ar trebui să fie amendați”.

Autoritățile din Veneția au declarat la începutul acestui an că vor fi amplasate radare de-a lungul căilor navigabile ale orașului, care sunt adesea aglomerate cu un amestec de gondole, autobuze pe apă, taxiuri pe apă și alte ambarcațiuni.

Limita de viteză - impusă după o serie de accidente - este de până la 7 km/h de-a lungul canalelor principale ale orașului și de 5 km/h pe cele mici, dar se pare că are un efect redus.

Activiștii din Gruppo Insieme, un colectiv de asociații care protestează de mai mulți ani împotriva vitezei excesive a ambarcațiunilor, au declarat că se vor întâlni marți pentru a pregăti un raport care va fi prezentat sistemului judiciar, în care vor fi enumerate fiecare încălcare a codului de navigație al orașului.

Massimo Brunzin, un purtător de cuvânt al grupului, a declarat pentru Corriere: „Nu mai este posibil să navigăm în siguranță. Asistăm la o picătură continuă de accidente, și pentru că lipsește orice formă eficientă de control sau sancțiune.”

Accidentele au fost uneori mortale. Trei persoane au fost ucise în septembrie 2019 când o barcă cu motor de mare viteză care încerca să stabilească un record de viteză s-a prăbușit într-un recif artificial din laguna venețiană. În 2013, un turist german a murit când gondola în care se afla a fost strivită de un autobuz pe apă care dădea înapoi.

Gondolierii protestează adesea împotriva taxiurilor pe apă și a ambarcațiunilor de viteză, susținând că condusul imprudent al acestora pune în pericol vieți, deoarece provoacă valuri care zguduie navele mai mici. Valurile provoacă, de asemenea, daune clădirilor care mărginesc canalele orașului.

Căpitănia portului Veneția a refuzat să comenteze acțiunea în justiție a Cipriani, adăugând că controlul vitezei și „mișcarea valurilor care rezultă din aceasta” intră sub jurisdicția autorității portuare din Veneția.

Într-o declarație, aceasta a afirmat că „paza de coastă desfășoară activități privind descurajarea și moderarea traficului nautic pe tot parcursul anului”. Aceasta a adăugat că efortul este împărțit cu diverse unități de poliție.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa o fi?

2 Moment important / Statele Unite schimbă, în sfârșit, abordarea față de Rusia!

3 Al Bano a cântat la nunta lui Horia Ivanovici cu roșcata

4 Fiica Ralucăi Moianu s-a măritat la numai 19 ani cu avocatul vedetelor

5 Foarte interesante amănunte!