Ciucă: Putem spune că podul peste Tisa este gata anul viitor
Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, a vizitat şantierul noului pod transfrontalier dintre România şi Ucraina, peste râul Tisa, care se construieşte în apropierea municipiului Sighetu Marmaţiei, despre care a afirmat că va fi gata anul viitor.
FOTO Guvernul României / Arhivă
„Putem spune că anul viitor e gata. Practic, odată ce va fi dat în folosinţă, podul asigură un nivel de trafic susţinut, nu sunt modificări din punctul acesta de vedere. Ca să nu mai vorbim de tot ceea ce înseamnă nevoia de asigurare a traficului rutier şi pe calea ferată. Sper că traficul (feroviar - n.r.) funcţionează”, a susținut Nicolae Ciucă, potrivit Agerpres.
Șeful liberalilor a mai subliniat că „lucrările trebuie terminate în acelaşi timp pentru că nu ai unde să descarci tot traficul”.
La rîndul său, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Maramureş, Ionel Bogdan a explicat că „traficul feroviar funcţionează, dar având în vedere că noi avem nişte limitări pe teritoriul României, pe viaductele noastre unde putem duce garnituri de 500 de tone, ori ei (ucrainenii - n.r.) au garnituri de 1.500 de tone (...) asta e una dintre problemele pe care le avem la interconectivitatea dintre vama noastră (Maramureş - n.r.) şi Dej (judeţul Cluj) care e nodul feroviar".
Potrivit sursei citate, traficul feroviar dintre Maramureş şi Ucraina, suspendat temporar, se desfăşoară pe o cale ferată cu ecartament lat, construită de sovietici în anii 50, accesul în judeţ fiind prin localităţile Valea Vişeului şi Câmpu Lung la Tisa. Transportul este asigurat de compania feroviară de stat ucraineană care deţine echipamentul rulant specific acestei căi ferate.
Preşedintele CJ Maramureş, Ionel Bogdan, a mai precizat că lucrările la pod pe partea română sunt executate în proporţie de 23%. El a mai arătat că podul, cu o valoare de peste 37 milioane euro, ar putea fi dat în folosinţă în toamna anului 2024.
Liderul CJ Maramureș a mai explicat și că momentan este necesară o autorizație pe partea ucraineană, în contextul în care trebuie inițial făcut un pod provizoriu.