
Citiți asta!/Voi știați că grupul care deține eMag.ro și alte site-uri megaprofitabile nu plătește niciun leu impozit pe profit în România?
Citiți asta!/Voi știați că grupul care deține eMag.ro și alte site-uri megaprofitabile nu plătește niciun leu impozit pe profit în România?

Naspers este o companie media din Africa de Sud . Grupul media multinațional Naspers a fost înființat în 1915 și este listat la bursa din Johannesburg și Londra . Principalele operațiuni ale grupului se desfășoară în platforme online, pay-TV și presa scrisă în Africa de Sud, China, Rusia, Europa de Est, Olanda, India, Brazilia și Thailanda.
Compania are o cifră de afaceri de 73.1 miliarde dolari. Este considerată cea mai mare companie din Africa, a 7-a companie de Internet din lume și timp de mai mulți ani, face parte din Top 10 la Johannesburg Stock Exchange. În China și Rusia grupul Naspers deține cele mai accesate platformele online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori înregistrați) și Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia).
Naspers în România
Grupul Naspers este prezent și în România , fiind reprezentat prin Autovit.ro , achiziționat la finele anului 2009, dar și platformele online Tizo.ro (noua denumire a platformei online aukro.ro), PayU.ro , eMag , Autovit compari.ro, și olx.ro (fostul mercador.ro și fostul tocmai.ro ).
Filiale
Branduri importante deținute de Naspers includ:
- Companii de comerț electronic: Prosus ( PayU , ibibo , Multiply , Buscapé , Movile , AutoTraderZA , Property24, SimilarWeb , Avito.ru , OLX , eMAG , Takealot.com , etc.)
- Companii media digitale și presa tipărită: Media24 ( News24 , Die Burger , City Press , You , etc.)
Prin Prosus , Naspers este și acționar minoritar în următoarele companii listate:
- Tencent : 31%
- Mail.Ru : 28%
- Delivery Hero : 21%
- SURSA: wikipedia.org
- Consiliul Concurenţei a amendat eMag cu 32 milioane lei pentru afişarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platforma de tip marketplace
- Consiliul Concurenţei a sancţionat compania Dante International, operatorul platformei eMag, cu 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro), acuzând retailerul online de abuz de poziţie dominantă pe piaţa serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace.
-
În urma investigaţiei declanşate la sfârşitul anului 2017, Consiliul Concurenţei a constatat că Dante International, în calitate de deţinător şi administrator al platformei online eMAG Marketplace (www.eMAG.ro), a abuzat de poziţia sa dominantă, în perioada ianuarie 2013-iunie 2019, în special, prin poziţionarea şi afişarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă şi cu care se afla în concurenţă directă.
În acest fel, compania a limitat ofertele partenerilor afiliaţi eMAG.ro, ceea ce a condus la afectarea concurenţei reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă. Dante Internation a recunoscut fapta anticoncurenţială şi a beneficiat de o reducere a amenzii.
Pentru ca aceste fapte să nu se mai repete, autoritatea de concurenţă a impus companiei să adopte o serie de măsuri privind algoritmii utilizaţi de platformă, Dante având obligaţia să informeze complet şi corect comercianţii parteneri asupra modului de funcţionare a algoritmilor, cum ar fi cei de listare, cei de poziţionare a produselor pe platformă şi să limiteze intervenţiile manuale în funcţionarea algoritmilor relevanţi.
În acelaşi timp, compania trebuie să dezvolte modificări ale structurii organizaţionale, să creeze un sistem de gestionare a datelor colectate şi stocate prin intermediul platformei, astfel încât accesul la aceste date agregate să se realizeze în mod nediscriminatoriu.
Totodată, Dante trebuie să-şi îmbunătăţească politica de soluţionare a plângerilor, prin crearea unui set de bune practici în administrarea relaţiei cu participanţii la platformă.
România aplică din acest an Regulamentul european (2019/1150) privind promovarea echităţii şi transparenţei pentru companiile care utilizează serviciile platformelor online şi a motoarelor de căutare online. Regulamentul, numit şi Platform to Business – P2B, urmăreşte crearea unui mediu online competitiv, echitabil şi transparent prin impunerea unui set de obligaţii specifice. Astfel, printre altele, Regulamentul prevede că platformele online trebuie să afişeze „termenii şi condiţiile” de utilizare, să se asigure că sunt uşor accesibile pentru firmele utilizatoare pe parcursul tuturor etapelor relaţiei comerciale şi să prezinte în mod transparent situaţiile şi condiţiile în care pot suspenda, sista sau în care pot impune alte restricţii privind furnizarea de servicii către companiile utilizatoare. De asemenea, platformele online trebuie să afişeze informaţii generale privind modul în care termenii şi condiţiile afectează proprietatea şi controlul drepturilor de proprietate intelectuală ale firmelor utilizatoare.
Cel mai mare retailer online din România a transmis după anunţul autorităţii de concurenţă că a colaborat cu aceasta şi a pus la dispoziţie toate informaţiile referitoare la modul de funcţionare a platformei Marketplace.