Cisco: Aproape jumătate dintre consumatori susţin că sunt companii care nu explică cum folosesc datele personale
Aproape jumătate (46%) dintre consumatorii globali susţin că nu pot să-şi protejeze datele personale, iar principalul motiv invocat este acela potrivit căruia companiile nu sunt explicite referitor la modul în care folosesc aceste informaţii, arată raportul Cisco 2021 Consumer Privacy Survey, publicat miercuri.
Cercetarea de specialitate relevă faptul că aproape o treime dintre respondenţi au devenit "Privacy Actives" ("activişti" pentru respectarea confidenţialităţii) şi au recurs inclusiv la schimbarea companiilor sau a furnizorilor de servicii, ca urmare a politicilor acestora cu privire la date. În plus, 25% au adresat întrebări organizaţiilor în legătură cu datele lor, iar 17% au solicitat modificări sau ştergeri ale acestor date.
Potrivit sursei citate, 60% din totalul celor chestionaţi au considerat că legile privind confidenţialitatea datelor din ţara lor au un impact pozitiv, faţă de numai 4%, care au spus că au un impact negativ. Cu toate acestea, doar 43% sunt la curent cu aceste legi.
În ceea ce priveşte practicile aplicate pe datele de business, consumatorii îşi doresc transparenţă şi control. În acest context, 46% dintre respondenţii la sondaj consideră că nu pot să-şi protejeze datele personale, principalul motiv invocat fiind că unele companii nu sunt explicite atunci când oferă detalii despre modul în care folosesc aceste informaţii.
Datele centralizate de Cisco evidenţiază că, în ciuda pandemiei, majoritatea consumatorilor (62%) afirmă că vor să existe foarte puţine limitări referitoare la viaţa privată sau că nu vor să aibă nicio limitare. În acelaşi timp, aceştia susţin eforturile organizaţiilor de a crea medii de lucru sigure, iar 60% sunt de acord cu angajatorii care le solicită angajaţilor un certificat de vaccinare.
În plus, cei mai mulţi dintre respondenţi cred că organizaţiile au responsabilitatea de a utiliza AI (inteligenţa artificială) într-o manieră etică, iar 56% sunt foarte îngrijoraţi de modul în care aceasta este utilizată în prezent. De asemenea, între 37% şi 55% dintre consumatori (în funcţie de diferite cazuri de utilizare) ar avea mai puţină încredere în organizaţiile care se implică în aceste activităţi.
Pe acest fond, experţii Cisco consideră că respectarea vieţii private este un drept fundamental al omului, iar confidenţialitatea datelor continuă să fie o prioritate pentru consumatori. În acelaşi timp, organizaţiile trebuie să protejeze datele personale şi să consolideze încrederea consumatorilor în modul în care sunt utilizate aceste date.
Raportul Cisco 2021 Consumer Privacy Survey, ajuns la cea de-a treia ediţie, se bazează pe răspunsurile anonime primite de la 2.600 de respondenţi din 12 ţări.
Cisco (NASDAQ: CSCO) este liderul mondial în tehnologie care face ca Internetul să funcţioneze din anul 1984. AGERPRES