Circulația pe Golden Gate de România, oprită după cinci minute. De ce a fost amânată deschiderea VIDEO
Au fost sincope la inaugurarea podului suspendat peste Dunăre, cel mai important obiectiv de infrastructură din România postrevoluționară. Deși circulația mașinilor trebuia să fie permisă de la ora 13.00, deschiderea a fost amânată cu două ore și jumătate, pentru ora 15.30.
Podul suspendat peste Dunăre FOTO: CJ Galați
Din cauza unei neînțelegeri între organizatori, în jur de 20 de mașini care așteptau în coloană au reușit să ajungă pe pod. Aceștia au permis mașinilor să treacă la ora 13.00, deși în mai multe zone ale obiectivului nu fuseseră strânse lucrurile folosite în timpul ceremoniei. După cinci minute, circulația a fost blocată.
„Atenție! Circulația pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se va deschide în mod oficial în jurul orei 15:30! Precizăm că reprezentanții CNAIR, antreprenorii și cei implicați în organizarea evenimentului de deschidere a circulației pe pod depun, la această oră, eforturi pentru a elibera partea carosabilă de balizele și parapetele de separare a sensurilor de circulație, precum și de elementele folosite la eveniment, astfel încât circulația să se desfășoare în condiții de siguranță”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat joi, 6 iulie 2023, și aduce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară. Pe pod se va circula cu restricții timp de două luni.
Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare.
Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.
Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România. Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de km, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.
Joi, 6 iulie 2023, la marea inaugurare a podului suspendat peste Dunăre, așa-numitul Golden Gate al României, au participat Klaus Iohannis, președintele României, Marcel Ciolacu, premierul României, Nicolae Ciucă, președintele Senatului, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, Adina Vălean, comisarul european pentru Transport, ambasadorii Italiei și Japoniei.
„Aceasta este cea mai amplă construcție realizată în România în ultimele trei decenii... Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură. Construcția aceasta este, cu certitudine, una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizată cu fonduri europene, cu expertiză internațională de referință și cu tehnologie de ultimă generație”, a declarat președintele Klaus Iohannis.
Deși a fost inaugurat cu surle și trâmbițe, pe podul peste Dunăre vor fi restricții de circulație. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, timp de peste două luni, se va circula restricționat pe podul de la Brăila, iar traficul rutier va fi închis pe timpul nopții. Restricțiile sunt necesare pentru demontarea unor macarele de mari dimensiuni.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, podul peste Dunăre este proiectat să aibă o durata de viața de 120 de ani.
„Are un centru de monitorizare și control care va înregistra permanent starea podului, prin cei 50 de senzori instalați pe pod în punctele esențiale. La acest pod, va funcționa un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile sunt izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat și monitorizat, astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv”, susține Ionel Scrioșteanu.
Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. Tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost made în România, la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Combinatul siderurgic Liberty Galați. Investiția se ridică la aproape jumătate de miliard de euro.
Sursa: adevarul.ro