Cioloș a REPARAT ELECTORALA lu' Ponta! Autostrada A1 Săliște-Cunța se redeschide AZI traficului
Cioloș a reparat electorala lu' Ponta! Lotul 3 al autostrazii A1 Sibiu - Orastie, intre Saliste si Cunta, va fi redeschis circulatiei rutiere luni incepand cu ora 14:00, dupa ce lucrarile de reparatie a "gropii" de la km 60 au fost finalizate de catre Compania de Autostrazi. Autostrada a fost inchisa in septembhrie 2015, la aproape un an de la deschiderea prematura in toiul campaniei prezidentiale, si a fost demolata pe o portiune de 200 de metri din cauza ca au aparut denivelari si fisuri in asfalt.
Compania de Autostrazi anunta ca luni de la ora 14 va fi redeschisa circulatia dupa ce duminica, reprezentanti ai Politiei Rutiere si Comisia de Inspectie Tehnica au inspectat lucrarile executate pe sectorul cuprins intre km 60+500 - km 60+600 si au analizat si celalalte puncte remediate de pe lotul 3.
"Comisia a constatat ca sunt indeplinite conditiile necesare deschiderii traficului rutier in deplina siguranta", transmite CNADNR.
"Au fost verificate testele efectuate de catre CESTRIN cu echipamente specializate privind capacitatea portanta, rugozitatea si planeitatea sectorului de autostrada Cunta ¬ Saliste. La fazele determinante pe timpul executiei lucrarilor de remedire a participat si Inspectoratul de Stat in Constructii, conform legislatiei in vigoare. Laboratorul propriu al D.R.D.P. Cluj a asigurat asistenta tehnica de specialitate pe timpul executarii lucrarilor", potrivit Companiei de Autostrazi.
"Am finalizat lucrarile la Orastie - Sibiu in regie proprie. Subliniez, in regia proprie a companiei de drumuri. A fost un proiect care ne-a pus la incercare, dar care a demarat o noua abordare a proiectelor pe care le avem in perspectiva. Acest proiect a fost o piatra de incercare atat pentru echipa care a lucrat efectiv - ingineri, responsabili cu calitatea, mecanici, soferi, muncitori...dar mai ales pentru echipa care a manageriat acest proiect.", a declarat directorul general al CNADNR, Catalin Homor.
Autostrada inaugurata inainte de alegerile prezidentiale, demolata la un an dupa...
Lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, a fost inaugurat in noiembrie 2014 cu putin timp inainte de alegerile prezidentiale si inchis in septembrie 2015 intre localitatile Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt.
Primele fisuri in asfalt au aparut la doar o saptamana de la inaugurare. Initial acestea au fost reparate, dar au reaparut, iar CNADNR a decis un an mai tarziu sa inchida traficul pe autostrada. La putin timp dupa, s-a luat hotararea ca pe o portiune de 200 de metri corupul autostrazii sa fie excavat cu totul si reconstruit de la zero.
Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectati de alunecari de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011 si are o valoare de 182,9 milioane de euro.
Contractul cu firma Salini -Impregilo, cea care a construit initial lotul, a fost reziliat la inceputul anului, dupa o perioada lunga de blocaj, iar de remedierea corpului autostrazii a decis sa se ocupe in regie proprie chiar CNADNR, anuntand un termen de finalizare finalul lunii septembrie.
Autostrada "demolata", refacuta in regie proprie de catre CNADNR
In luna august, CNADNR a decis ca vor fi executate ia multe trasei drenante necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre paraul din aval, cat si pentru asanarea zonei mlastinoase aflate in aval la cca. 200 m de autostrata.
"Lungimea acestor transei este de 65 m pentru 4 drenuri si de 285 m pentru doua dintre acestea, La capul aval al transeilor transversale cu lungimea de 65 m, se monteaza camine de vizitare. Intre aceste camine se realizeaza drenurile de evacuare, care unesc toate aceste camine de vizitare", sustine Companiei de drumuri.
Peste terenul astfel pregatit, s-a refacut corpul rambleului din materiale granulare, ranforsate cu geogrile.
VIDEO: Cum aratau lucrarile demarate de CNADNR in luna august
Dosarul de la DNA va stabili cine plătește pentru „regismele” lui Ponta
Procurorii DNA au deschis un dosar penal in rem in cazul construirii segmentului de drum Cunta-Saliste, de pe autostrada Sibiu-Orastie, tronson afectat de probleme si care a fost inchis si demolat partial la nici un an de la deschidere, informeaza Digi24. Ancheta DNA vine dupa ce atat CNADNR, cat si Ministerul Transporturilor in urma unui raport al Corpului de Control, au sesizat procurorii de posibile probleme in desfasurarea contractului. Potrivit Digi 24, DNA a ridicat mai multe documente si a audiat mai multi angajati ai CNADNR, inclusiv directorul general Narcis Neaga.
DNA are indicii ca, in cadrul acestui proiect, unii responsabili s-ar face vinovati de abuz in serviciu, fapte de coruptie si de deturnare de fonduri europene, insa deocamdata nu exista persoane puse sub acuzare, scrie Digi24.ro
In ultimele luni, procurorii DNA au ridicat mai multe documente de la sediul CNADNR. Exista o suspiciune ca, la sediul CNADNR, se afla inscrisuri cu privire la derularea contractului de executie pentru lotul trei al acestei autostrazi. E vorba despre documente privind transferul unor sume de bani in baza unor contracte ce atesta operatiuni comerciale fictive, contracte de consultanta ce disimuleaza plata unor foloase necuvenite.
Potrivit informatiilor Digi24, au fost chemati la audieri mai multi angajati ai CNADNR, inclusiv seful companiei de stat, dar si ai firmei de consultanta care au supravegheat realizarea acestui lot de autostrada la inceputul anului trecut.
In urma cu o luna, pe 9 noiembrie, Compania de Autostrazi a depus o plangere penala fata de constructorul italian Impregilo in cazul lotului inchis si demolat din autostrada Sibiu - Orastie.
La doua zile dupa, Ministerul Transporturilor anunta concluziile unui raport al Corpului de Control cu privire la activitatea CNADNR in cazul autostrazii Sibiu - Orastie. In raportul publicat de MT erau identificati 12 responsabili, printre ei se afla si Narcis Neaga, actualul director al CNADNR.