Cinci membri ai CNA, între care Laura Georgescu, în comisia ce va desemna măsurătorul audienţelor TV

Cinci membri ai CNA, între care Laura Georgescu, în comisia ce va desemna măsurătorul audienţelor TV

Cinci membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) - Laura Georgescu, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Florin Gabrea şi Răsvan Popescu - vor face parte din comisia paritară care va desemna prin licitaţie compania care va măsura audienţele TV în perioada 2016 - 2019.

Cinci membri ai CNA, între care Laura Georgescu, în comisia ce va desemna măsurătorul audienţelor TV (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Informaţia a fost făcută publică, în şedinţa CNA de joi, de Laura Georgescu, preşedintele Consiliului.

Ea a precizat că 5 din cei 11 membri ai CNA sunt "valizi" pentru a face parte din comisia paritară care va desemna prin licitaţie compania care va măsura audienţele TV începând din 2016. Aceştia sunt: Laura Georgescu, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda , Florin Gabrea şi Răsvan Popescu.

Laura Georgescu a precizat că a considerat "ca nefiind eligibili" pentru a face parte din comisie patru membri ai CNA - Radu Călin Cristea, Narcisa Iorga, Christian Mititelu şi Cristina Trepcea -, care îşi vor termina mandatul de membri ai Consiliului la sfârşitul anului 2014, înainte de finalizarea procedurii de desemnare a companiei care va măsura audienţele TV în perioada 2016 - 2019.

Totodată, Laura Georgescu a spus că doi membri ai CNA au declinat "din motive întemeiate" oferta de a participa în comisia care va desemna măsurătorul audienţelor TV. Cei doi membri sunt Valentin Jucan şi Lorand Turos.

Compania care va măsura audienţele TV în perioada 2016 - 2019 va fi desemnată prin licitaţie, de o comisie paritară, în conformitate cu articolul 45, alineatul 2 din Legea audiovizualului. Comisia va fi formată din 5 reprezentanţi ai radiodifuzorilor, 5 reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate şi 5 reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului. Licitaţiile pentru desemnarea companiilor care măsoară audienţele TV sunt organizate din patru în patru ani.

Potrivit Laurei Georgescu, vineri va avea loc o primă întâlnire a comisiei paritare pentru a discuta calendarul licitaţiei pentru desemnarea companiei care va măsura audienţele TV începând din 2016.

Lucia Antal, preşedintele Asociaţiei Române de Măsurare a Audienţelor (ARMA), a anunţat, într-o conferinţă din 2 aprilie, că procedura de licitaţie pentru selecţia furnizorului unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV, în perioada 2016 - 2019, va demara în luna aprilie.

Tot atunci, Iosif Kălăuz, care reprezintă Kanal D în Comitetul Tehnic al ARMA, a declarat, pentru MEDIAFAX, că următorul furnizor unic al SNMATV va asigura măsurarea audienţelor TV începând cu 1 ianuarie 2016, timp de patru ani.

"Până la finalul anului, noi sperăm să avem caietul de licitaţii, inclusiv ofertele trimise către noi, către ARMA. Către finalul anului, cred că deja vom avea o decizie care va fi comunicată la începutul anului următor. La începutul anului următor, după decizia afişată către piaţă, se iau măsurile pentru implementare. Adică, noul furnizor, începând din vara lui 2015, va începe să implementeze sistemele de măsurare, peoplemeterele", a spus Iosif Kălăuz. El a precizat că sistemul va deveni activ la 1 ianuarie 2016.

Compania Kantar Media Audiences asigură măsurarea audienţelor TV începând de la 1 ianuarie 2012 şi până 31 decembrie 2015. Anterior, în perioada 2008 - 2012, audienţa TV a fost măsurată de GfK România.

Decizia desemnării companiei Kantar Media Audiences drept furnizor al audienţelor TV între 2012 şi 2015 a fost luată de o comisie paritară, din care au făcut parte cinci reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului (Răsvan Popescu, Attila Szasz, Cristina Trepcea, Grigore Zanc şi Gelu Trandafir), cinci reprezentanţi ai staţiilor TV (Pro TV, Antena 1, Prima TV, Televiziunea Publică şi Realitatea TV) şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate/ media (BV McCann Erickson, Zenith Media, MediaCom, DBV Media House şi Media Direction). La lucrările comisiei au participat, cu statut de observator, şi cinci reprezentanţi ai clienţilor de publicitate (P&G, Unilever, Coca-Cola, Cosmote şi Ursus Breweries).

Decizia luată de comisia paritară a venit ca urmare a unui proces de licitaţie care s-a întins pe o perioadă de şase luni (mai 2010 - ianuarie 2011) şi prin aplicarea unor proceduri tehnice de evaluare complexă a ofertelor primite de la companiile participante la licitaţie, respectiv Kantar Media Audiences, GfK România, Nielsen şi Mediaresearch.

ARMA este o organizaţie a industriei de media şi publicitate care numără peste 90 de membri, staţii TV, agenţii de media şi publicitate şi clienţi de publicitate. Asociaţia are drept arie de activitate cercetarea audienţelor mediilor de comunicare video şi operează sistemul de măsurare a audienţelor TV din România. ARMA este o organizaţie recunoscută la nivel internaţional, fiind membră a European Media Research Organisations (EMRO) şi a International Joint Industry Committees Association (I-JIC). Preşedintele ARMA este membru al Consiliului Director al I-JIC.

Sursa: mediafax.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…