Ciclismul și mersul pe jos sunt benefice pentru sănătate, în pofida poluării aerului (studiu)
Beneficiile pentru sănătate ale ciclismului și mersului pe jos sunt mai mari decât efectele nocive ale poluării aerului. Chiar și în orașe cu un nivel ridicat de poluare a aerului, beneficiile sunt mai mari decât riscurile, conform unei cercetări realizate de Universitatea din Cambridge.
Studiile au confirmat că exercițiile fizice regulate pot reduce riscul de diabet, boli de inimă și mai multe tipuri de cancer, iar Royal Colleges of Physicians (Colegiul Regal al Medicilor) a declarat că poluarea aerului contribuie la decesul a 40.000 de persoane în fiecare an în Marea Britanie.
Pornind de la aceste fapte, cercetătorii au analizat informațiile din studii epidemiologice creând simulări pe computer pentru a compara riscurile și beneficiile activității fizice și poluării aerului în locuri diferite. Ei au descoperit că pentru o concentrație medie de poluare a aerului într-o zonă urbană, punctul de basculare — atunci când riscurile încep să depășească beneficiile — vine după șapte ore de ciclism sau 16 ore de mers pe jos pe zi, relatează BBC.
Nivelul mediu de poluare a aerului pentru orașe din întreaga lume este de 22 micrograme pe metru cub, conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).
Studiul de la Cambridge, care a fost publicat în revista Preventive Medicine, a constatat că, într-un număr mic de orașe foarte poluate, riscurile pentru sănătate ale poluării aerului ar putea începe să depășească beneficiile activității fizice după 30 de minute de ciclism în fiecare zi. Dar numai 1% din orașele incluse în baza de date a poluării aerului înconjurător a OMS au avut un nivel de poluare suficient de mare pentru ca acest lucru să se întâmple.
"Chiar și în New Delhi, unul dintre cele mai poluate orașe din lume — cu niveluri de poluare de 10 ori mai mari decât în Londra — oamenii ar trebui să meargă cu bicicleta mai mult de cinci ore pe săptămână înainte ca riscurile poluării să depășească beneficiile pentru sănătate", a declarat dr. Marko Tainio, autorul principal al studiului.
"Modelul nostru indică faptul că, în Londra, beneficiile pentru sănătate ale unei plimbări active depășesc întotdeauna riscurile poluării. Trebuie, totuși, să reamintim că o mică minoritate de muncitori din cele mai poluate orașe, cum ar fi mesageri pe biciclete, pot fi expuși la niveluri de poluare a aerului suficient de mari pentru a anula beneficiile pentru sănătate ale activității fizice", a adăugat Tainio.
Coordonatorul cercetării, dr. James Woodcock, a ținut să sublinieze că demonstrarea beneficiilor activității fizice în pofida calității aerului nu este un argument pentru lipsa de acțiune în domeniul combaterii poluării.
"Acest studiu oferă un sprijin suplimentar pentru investiții în infrastructură pentru a scoate oamenii din mașinile lor și a merge pe jos sau pe bicicletă — acțiuni ce pot reduce ele însele nivelurile de poluare și asigura, în același timp, efectuarea de activitate fizică", a adăugat el.
AGERPRES/(AS — editor: Mariana Ionescu, editor online: Ada Vîlceanu)
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro .