Chinezii de la Shein, cei mai mari poluatori / Amprenta de carbon s-a triplat în ultimii trei ani, conform unei publicații de business din industria modei
Emisiile de încălzire a planetei ale gigantului modei ultra-rapide aproape s-au triplat în ultimii trei ani, în timp ce creșterea sa a depășit cu mult alte mari companii de modă. În cel mai recent raport de sustenabilitate al Shein, CEO-ul Sky Xu spune că abordarea emisiilor este „deosebit de critică”, relatează BoF , conform G4Media .
Anul trecut, pentru prima dată, gigantul modei ultra-rapide Shein a generat mai multe emisii care încălzesc planeta decât oricare dintre cele mai mari companii publice de modă.
Amprenta de carbon a companiei este de 16,7 milioane de tone de dioxid de carbon. Aceasta aproape s-a triplat în ultimii trei ani, o creștere care a depășit chiar și rata uluitoare de creștere a vânzărilor Shein.
În 2023, amprenta de carbon a Shein a depășit-o pe cea a Inditex, proprietarul Zara, care a fost cel mai mare emițător printre cei mai mari jucători din domeniul modei. A fost aproximativ dublă față de cea a Nike, H&M Group și LVMH.
Desigur, astfel de comparații sunt imperfecte. Companiile își calculează emisiile în moduri diferite și dezvăluie cantități diferite de informații. Cu toate acestea, impactul semnificativ al Shein asupra mediului este una dintre numeroasele controverse dificile care au afectat ambițiile sale de a deveni publică.
Combaterea emisiilor este „deosebit de importantă”, a declarat CEO-ul Sky Xu în ultimul raport de sustenabilitate al Shein, care a fost publicat săptămâna trecută.
Eforturile de până acum ale companiei includ măsuri de sprijinire a furnizorilor în vederea îmbunătățirii eficienței producției și mutarea unei părți a producției mai aproape de principalele piețe de consum. În iulie, a lansat un fond de circularitate în valoare de 200 de milioane de euro (222 de milioane de dolari), axat pe promovarea reciclării de la textile la textile.
De asemenea, se află în curs de validare a obiectivului său de reducere a emisiilor cu 25% până în 2030 cu Science Based Targets Initiative, principalul arbitru global al obiectivelor climatice ale întreprinderilor.
Cu toate acestea, economiile realizate până în prezent au fost micșorate de creșterea fulminantă a companiei.
Sursa foto: businessoffashion.com Sursa foto: businessoffashion.com Sursa foto: businessoffashion.com Sursa foto: businessoffashion.com