Chinezii au dat chix cu primul drum construit în România: Cum arată acum șoseaua cu o bandă pe sens ce trebuia să fie gata de acum un an și jumătate

Chinezii au dat chix cu primul drum construit în România: Cum arată acum șoseaua cu o bandă pe sens ce trebuia să fie gata de acum un an și jumătate

Primul drum construit de chinezi în România nu e gata nici acum, deși e în lucru de aproape patru ani. Este vorba de centura Zalăului – un drum de 5,5 kilometri și o bandă pe sens ce trebuia să fie gata deja din martie 2023, scrie Hotnews.

Conform informațiilor CNAIR centralizate de CESTRIN, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 64%, deși termenul contractual pentru finalizarea proiectului de către chinezii de la Synohidro era 23 martie 2023.

O filmare recentă realizată cu drona arată că pe șantier se lucrează, după o perioada la începutul anului când lucrările păreau complet blocate, dar că mai e mult de realizat până la deschidere.

Primul drum construit de chinezi în România

Drumul de 5,53 km de lângă Zalău, deși unul scurt și doar cu câte o bandă pe sens (două în zonele de urcare), e unul destul de dificil de construit, cu 5 viaducte, 5 poduri și două intersecții tip giratoriu la fiecare capăt.

Tronsonul nou de circa 5,5 km urmează să completeze actuala șosea de centură a Zalăului – o primă jumătate de circa 8 km care are o utilitate limitată în lipsa construirii segmentului dintre Aghireș și drumul național Zalău-Cluj (urcarea pe dealul Meseș).

Dincolo de de întârzierile care s-au acumulat din cauza constructorilor, dar și a blocajelor administrativ-birocratice, și problemele cu terenul instabil și alunecările de teren au făcut ca avansul șantierului să stagneze considerabil de-a lungul timpului.

Companiile chineze, interzise la licitațiile de infrastructură din România / Două excepții

România a decis încă din 2021 să excludă companiile din China de la licitațiile publice pentru proiecte de infrastructură. Decizia de atunci s-a putut însă aplica doar noilor proceduri de achiziții publice lansate după acel moment.

În cazul centurii Zalău, chinezii de la Synohidro semnaseră contractul încă dinainte, din 2020.

Un alt caz este cel al autostrăzii A0 Nord, Lotul 3, acolo unde chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation au semnat contractul în 2023 pe o licitație lansată încă din 2019.

În afară de aceste două exemple, companiile chinezești de construcție nu mai sunt implicate în alte proiecte din România și nu au mai putut intra în licitații lansate ulterior anului 2021.

Centura Zalău

  • Lungime: 5,53 km
  • Constructor: Asocierea SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (CHINA) – SC GOOD PROOD S.R.L.
  • Valoare: 186 milioane de lei
  • Început: Septembrie 2020 (6 luni proiectare și 24 de luni execuție)
  • Termen de finalizare: 23 martie 2023
  • Stadiu actual: 64%


Citește și:

populare
astăzi

1 Foarte interesante amănunte...

2 Controverse după ce o cercetătoare s-a vindecat de cancer cu virusuri pe care le-a crescut singură în laborator. Mai multe reviste de specialitate au …

3 „Ești prost și îngâmfat” / „Ia apă în gură că faci praf! Javra dracului” / Scandal la România TV între Adriana Bahmuțeanu și Dumitru Dragomir

4 Condamnații penal Dan Diaconescu, Victor Micula Jr și Gigi Becali, locomotive în campania liderului extremist AUR, pe rețele de socializare și la post…

5 Momente de groază pentru pasagerii unui avion care a căzut în gol peste două mii de metri: „Am crezut că vom muri, oamenii de lângă noi au intrat dire…