China: Reclama Audi considerată ofensatoare la adresa femeilor a fost retrasă
Constructorul auto german Audi și-a prezentat joi scuze în China și a retras clipul publicitar în care o mireasă era comparată cu o mașină second hand, considerat ofensator la adresa femeilor de către numeroși internauți pe rețelele de socializare, relatează EFE.
În clipul publicitar sunt văzuți doi tineri care se căsătoresc în fața preotului, în timp ce mama soacră o inspectează cu grijă pe viitoarea noră: îi ridică vălul, o trage de nas, se uită în spatele urechilor și la dinții ei, ca și cum ar fi vorba de un cal sau de o marfă, după care își dă în sfârșit consimțământul. Perechea răsuflă atunci liniștită.
În ultimul moment însă, când perechea răspunde la întrebările preotului, soacra se uită reprobator spre pieptul miresei. Imaginea se întrerupe și apare o mașină Audi roșie, în timp ce o voce din off spune: "O decizie importantă trebuie luată cu mare grijă". La sfârșit pe ecran este trecut site-ul de vânzări second-hand al constructorului german.
Reclama, difuzată în sălile de cinema, a stârnit critici aspre în țara asiatică fiind calificată de internauți ca jignitoare la adresa femeilor, mulți dintre ei îndemnând la boicot împotriva constructorului auto german de la care au pretins scuze.
Într-un comunicat, Audi a exprimat "regrete profunde" pentru această reclamă, care "nu corespunde sub nicio formă valorilor companiei". Reclama a suscitat mii de comentarii pe Weibo, 'twitter-ul chinez', internauții denunțând compararea miresei cu o marfă, alții evocând comparația cu o "sclavă sexuală".
AGERPRES